Wednesday, June 9, 2010

Perpindahan

***

Bulan ini kita di kejutkan dengan pemergian Encik Rafael "Rafa" Benítez Maudes yang telah berpindah dari Liverpool ke Milan. Kenapa beliau berbuat demikian? Mungkinkah reputasinya akan tercemar jika beliau kena pecat, lebih baik angkat kaki dahulu. Masuk dan keluar cara baik.

Sebaliknya pada Francesc "Cesc" Fàbregas. Kapitan yang di sanjung oleh para kipas susah mati si meriam yang kini dalam dilema. Beritanya seringkali di papar di akhbar akhbar tempatan uk mahupun di coretan coretan hasil nukilan para penulis internet mengenai perpindahan beliau ke Barca. Hatinya sudah pun tawar ke atas pasukan si meriam kerana tidak ada memenangi apa apa piala semenjak kehilangan the kapitan Viera, the jambu's Pires dan the legend Henry. Beliau amat tertarik untuk kembali ke kelab lama beliau iaitu Barca yang penuh dengan superstar. Mungkinkah beliau telah fikir masak masak apa yang pernah terjadi pada rakan pasukannya yang pernah ke kelab itu. Adakah beliau akan menjadi tonggak utama sebaris dengan superstar barca seperti messi, xavi dan inesta.

Pada pendapat aku, terpulang pada si Kapitan sama ada dia perlu pindah mahupun tidak. Sebagai pengajaran beliau boleh melihat sendiri keadaan para pemain si meriam apabila ke Barca. Hasil selepas perpindahan tidaklah se-Gah yang diimpikan. Fikir fikirkan lah.

***

Apa yang menarik minat aku adalah posisi Penjaga Gawang Pintu Gol Si Meriam. Posisi ini sedang di cari oleh Encik Wenger selepas kekecewaan beliau terhadap Penjaga Gol no 1 si Meriam, harapan setinggi gunung penyokong kipas susah mati ini tidak memberi impak maksima yang berkesan pada kelab itu sepanjang perlawanan.


Ini memberikan kesan positif terhadap diri aku untuk mencuba nasib.

Berikut adalah surat yang bakal aku submit tak lama lagi untuk pasukan Si Meriam.

***


***

Ini pula gambar kenangan ketika aku menyarung jersi keeper



Gambar ini dipetik dari futsal ibil.
Naib Juara pada Kejohanan Futsal IBIL.

Gambar ini di edit sepenuhnya oleh aku.
Juara pada Kejohanan Inter-Course di UNIKL MICET.

Video perlawanan masih aku simpan. Kalau aku ada masa, teringin juga aku nak buat video "Road To Champion FCET 3rd".

Teriakan suara penonton semasa aku menjadi golie sebelum menjadi juara.

"Woi Ed, Meh sini duduk tepi pandang minum teh, kita lepak lepak dulu, bola bukan sampai kat ko pun"

"Tak dak keeper pun tak pa, depa bukan boleh score"

Aku macam biasa, layan saja kerenah mereka sambil membalas senyuman. Memang betul pun cakap mereka.


detik hatiku : kenangan ketika jadi golie dahulu kala.

1 Blogger kasi response. .:

Izaq Hafez Khalid Author
June 24, 2010 at 4:40 PM

hahhahah...sungguh creative, hntr resume kat wenger utk apply jd goalkeeper Arsenal, never imagine that...like your creativity...

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...