Thursday, June 17, 2010

WC - 15 June 2010

***
Hondura 0 : 1 Chile
Jean BEAUSEJOUR (34')


***

Spain 0:1 Switzerland
Gelson FERNANDES (52')

***

Brazil 2:1 Korea DPR
MAICON (55')
ELANO (72')
JI Yun Nam (89')

Hari ini aku tak ada mood nak karang panjang panjang. Bukan sebab sepangyol kalah, tapi sebab laptop aku buat hal. Tingkap Vista aku pecah pagi tadi. Selamat aku dapat menyelamatkan beberapa fail penting aku. Kalau tak naya aku. Setelah dua tahun aku tak pernah format, akhirnya aku format juga tadi. Aku ingat, aku sorang saja malang hari ini, tak sangka pula sepangyol turut merasa apa yang aku rasa pagi tadi. Mungkin badi liverpool melekat kat Torres terbawa bawa ke skuad utama sepangyol.

Tapi ada aku kesah..

Pusing pertama telah melabuh tirainya setelah negara yang terkenal dengan jam Swatch dan juga pisau lipat Swiss Army berjaya menundukan Juara Eropah 2008 iaitu Spain yang menurunkan semua pemainnya bertaraf bintang.

Berbeza pula dengan Brazil yang turun padang tanpa pemain 3R (Respek, Relaks, Respon). Bukan 3R itu okey, tapi Ronaldo, Ronaldinho dan Rivaldo. Walaubagaimanapun mereka tetap berjaya memenangi pusing pertama dengan berhempas pulas membelasah negara Korea Utara 2 gol berbalas 1. Perlawanan semalam tidaklah tahap Gaban yang membanggakan. Kalau tengok sure boleh terlelap sekali sekala. Walauapapun pujian harus diberikan kepada Korea Utara kerana berjaya membolos pintu gawang Brazil yang pernah menjuarai World Cup sebanyak 5 kali.

5 Bintang = 5 Juara World Cup

detik hatiku : Semangat itu penting.

***


Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...