Tuesday, June 22, 2010

WC - 21 June 2010

***

Berakhir sudah pusing ke-2 siri WC kali ini dengan menyaksikan Pasukan Sepangyol membenam Honduras 2 - 0. 2 biji gol itu dijaringkan oleh David Villa walaupun dia mampu mencipta hatrik tapi penalti yang diambilnya tak dapat disudahkan dengan sempurna.

Kegembiran juga disambut baik di Green Point Stadium, Capetown. Portugal bagaikan menghantar tentera Alfonso de Albuquerque ke Korea Utara bagi membenteras pembinaan Nuklear secara berleluasa. 7 - 0 sudah cukup untuk para penyokong Portugal tersenyum lebar terutamanya anak anak gadis yang meminati abang Ronaldo. Pesta gol diraikan dengan gempak gempita bunyi bingit vuvuzela bersama alunan ombak mexico oleh para penyokong yang berada di Stadium ketika itu termasuk makcik cleaner dan juga penjual burger bergerak.

Tak kurang hebatnya Brazil, Argentina dan Holland mencapai kemenangan bagi kedua-dua pusingan lantas mengukuhkan lagi kedudukan mereka dalam kumpulan masing masing. Ternyata mereka sebenarnya telah meletakkan satu kaki dihadapan untuk ke pusing seterusnya.

Italy, England dan Germany mengalami kesukaran sedikit untuk layak kecuali mereka mengamalkan ilmu hitam, tak pun rezeki memang menyebelahi mereka dan paling kotor diorang sogok duit bawah meja untuk ke peringkat seterusnya. Kedua-dua pasukan ini perlukan sentuhan magik kalau mereka benar benar tak mahu pulang awal.

Aku meramalkan pasukan yang bakal pulang awal ke kampung halaman untuk bermain Farmville adalah South Africa, Cameron, Nigeria, Korea DPR, Honduras dan Perancis.

Untuk pusingan ke-2 aku bagi kredit kepada Portugal atas kemenangan besar mereka.



***

detik hatiku : tak sabar nak tengok pasukan mana bakal pulang awal.


Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...