Saturday, June 26, 2010

G.T.B

***

Semalam punya semangat nak tengok bola. Aku bersama pasangan, apek bersama pasangan dan Baim dan kenkawan sanggup pergi Dataran Merdeka untuk menonton siaran langsung bola dengan screen besar yang dipasang astro beyond. Agak HD juga la. Aku rasa kalau Astro boleh buat siaran langsung bola 3D, aku rasa malam tadi, semua pakat pakat tengok bola pakai spek 3D. WC 2o14 mungkin 3D.

Kami sempat tengok 1st half Brazil menentang Portugal di Dataran manakala 2nd half kitaorang berubah angin ke Syed Bistro, Bangsar. Di situ kitaorang boleh tengok bola sambil makan makan tapi tv disana tidak lah se-Gah di dataran. Apa yang pelik bagi aku, bila bukan jantina se-jenis turut serta tengok bola nie, mereka lebih terdorong dengan pada pemain itu sendiri, bukan pasal corak permainan. Maaf, jantina bukan se-jenis, tak semua okey, cuma majoritinya adalah Ya. Bila abang Christiano pegang bola saja, semua jantina bukan se-jenis ni terpekik pekik. Chill la k. Kalau goal, korang nak jerit aku tak kisah.

Nak jadi cerita, lepas tolong Apek kat rumah barunya, Aku sambung tengok bola Spain menentang Chile di Restoran Pandang Kota, Cova Square Damansara. Sampai 4.30 pagi aku dengan apek lepak ditemani oleh budak budak Segi Kolej yang agak ramai dan meriah juga pagi pagi buta disitu. Bagaikan malam tiada dalam hidup mereka.

Walauapapun, tahniah buat Sepangyol kerana mara.





Adakah Sepangyol dapat melembukan Portugal?

Atau

Sepangyol yang akan dilembukan oleh Portugal?



***

detik hatiku : Gila Tengok Bola.

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...