Monday, June 14, 2010

WC - 13 June 2010

***

Algeria 0:1 Slovenia
Robert KOREN (79')

***

Serbia 0:1 Ghana
Asamoah GYAN (85' PEN)

***

Germany 4:0 Australia
Lukas PODOLSKI (8')
Miroslav KLOSE (26')
Thomas MUELLER (68')
CACAU (70')

Malam ini ternyata milik german. Pada 13 June 2010, aku tidak menonton sepenuhnya setiap perlawanan WC ini disebabkan tiada magnet yang menarik aku ke televisyen. Aku lebih membuang masa dengan melayari internet sambil menonton filem Puteri Gunung Ledang. Ini membuktikan bahawa aku tidaklah gila bola, kalau lapar sampai nak makan bola dan kalau tidur sampai nak mimpi main bola. Walaubagaimanapun, sebelum aku tidur sebab esoknya nak kerja, jadi aku buka pintu bilik sambil tutup kesemua lampu rumah sambil menonton perlawanan German - Austrlia. Memang tipu kalau aku cakap aku tengok bola sampai habis. Sebenarnya masa tiupan wisel pertama bermula lagi, mata aku dah sayup sayup. Kecik kecik aku tengok player bola tue. Jarak antara TV dengan aku lebih kurang 20 kangkang kera. Dalam beberapa minit, aku rasa macam pelik. Kenapa tiba tiba lampu ruang tamu aku tutup tadi menyala. Aku bangun lalu pergi ke ruang tamu tapi aku tengok tiada siapa siapa di situ. Perlawanan German masih berlangsung. Aku tengok jam dinding. Aku tengok TV. Cis Highlight rupanya. Aku dah gol dulu sebelum game start. Hampeh. Apapun German terbaik. Tak sia sia aku pernah pergi Frankfurt dulu.



Perlawanan Terbaik untuk sessi 13 Jun 2010


Ich liebe Fußball zu.


nota penting:
gol terbanyak WC setakat ini : German
gol penalti pertama WC2010 : Asamoah GYAN (85' PEN)

soalan-soalan ini mungkin ditanya pada peperiksaan PTD akan datang.

***

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...