Thursday, June 24, 2010

I'm Not Gay

***

Sudah sekian lama aku kepingin, akhirnya dapat juga aku bermain bola padang. Bermain dengan budak budak yang kerja di Telekom Cyberjaya yang hanya aku kenal beberapa orang sahaja, itu pun kawan opis aku. Orang sibuk main bola kat Afrika, aku pun sibuk nak main juga. Rasa geram bila tengok diorang main sampai kaki aku mengeletar nak main. Penat dia memang tak hingat. Masa main tak rasa seteruk ini, tapi bila lepas saja mandi, terasa sengal sengal ubi badan aku.

Taktikal memang tak dak, keeper pun tak dak, memang style kampung abis, main bola padang besar, cara gol mudah saja, bola kena tiang kira gol. Aku lebih bertindak sebagai sayap kanan sebab bila aku bermain di sayap kiri, aku rasa macam tak boleh handle.

Tapi ada aku kesah..

Main bola petang tadi just untuk melepaskan gian, mengeluarkan peluh jantan dan bersosial. Best juga kalau tiap tiap minggu dapat main bola free cam gini.

***



Untuk perlawanan semalam, aku bagi kredit kepada Amerika. Walaupun rakyat mereka pernah melambatkan persiapan visa aku, lantas memusnahkan impian aku ke San Jose, tapi aku dengan sikap terbuka memberi ucapan tahniah.

Pemberian kredit kepada setiap pasukan berdasarkan atas pencapaian mereka, bukan atas sebab belas kasihan, pilih kasih mahupun wang sogok bawah meja.

Pasukan Amerika adalah tergolong dalam pasukan yang agak kritikal untuk melayakkan diri kecuali mereka menggunakan keajaiban David Copperfield. Atas daya usaha dengan semangat diktator, mereka mencuba demi mencuba dan akhirnya berjaya menewaskan Algeria lantas membawa pasukan Amerika menduduki tangga teratas dalam kumpulan C. Begitu juga dengan pasukan England yang dalam keadaan nyawa nyawa ikan tengiri membuatkan jaringan Defoe pada minit 23 memberi semangat baru kepada pasukan itu lalu mereka berasa bangga kerana berjaya ke peringkat seterusnya walaupun lawan mereka nanti adalah German. Kemungkinan besar perang dunia ke-3 akan meletus.

Aku malas mengulas panjang pasal kumpulan D kerana naluri aku memang sudah mengatakan Double G akan layak. Bukan G-spot okey, tapi Ghana dan Germany. Tahniah kepada Ghana kerana menjadi pasukan pertama dari benua Afrika yang layak ke peringkat 16 pasukan pria terhebat, kalau menang hidup tapi kalau kalah mati. Germany kamu memang terbaek, tanbah tambah si Ozil tue. So cute.. Euuuww..

***
detik hatiku : Sorry I'M Not Gay.. Okey..


Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...