Wednesday, July 16, 2014

Kisah Ramadhan 1435 : Teratak Glam Raya 2014 review

***



Awal Ramadhan baru-baru ini, aku berkesempatan mengunjungi Karnival Glam Raya 2014 di Stadium Melawati. Ramai artis-artis turut serta dalam Karnival ni, begitu juga peniaga peniaga online juga turut memeriahkan karnival dan menjual barangan mereka secara COD.

Secara positifnya, karnival begini bagus dan memberi peluang kepada pengusaha dan peniaga kecil yang tumbuh bak cendawan ini mempromosikan barangan hasil dari kreativiti mereka sendiri seperti baju-baju, biskut raya, kasut, barang perhiasan, jubah dan lain-lain.

My Wife teringin nak singgah dan sempat juga membeli-belah sedikit barangan kat situ.

Thumbs Up to penganjurnya Keknis and team. Ramai yang memberi feedback positif terhadap event ini termasuk aku.

Dari segi peluang perniagaan, memang bagus. Cuma sebagai pengunjung, aku ingin memberi secebis cadangan dan diharap ia boleh diperbaiki di masa hadapan, insyallah.

1. Ruang kedai/booth perlu lebih luas sedikit. Sebab dari permehatianku, ruang yang diberikan agak sempit dan agak susah bagi pelanggan nak try baju-baju apatah lagi nak menyinggah kedai tersebut bila pelanggannya ramai.

2. One way style. Aku rasa konsep ni sangat sesuai di semua karnival yang punyai ruang jalan yang sempit. Apa kata buat ala-ala Ikea, pelanggan ikut satu jalan saja. Kadang-kadang yang buat ramai bila manusia bertembung di jalan sempit. Jadi nak bergerak pun susah apatah lagi bagi parent yang bawa anak kecil dengan menggunakan Stoller. Dengan konsep satu hala jalan ini, pengunjung dapat menyinggah lebih banyak kedai yang terdapat di Karnival. Ini dari pengalaman aku sendiri ketika berada disitu, lorong yang ramai orang, kitaorang tak terjah sebab tak nak sesak-sesak di bulan puasa. So booth area situ kitaorang tak dapat pergi. Terasa rugi plak kan..

Itu je cadangan aku, yang lain semua ok. Ini pendapat peribadi saja. Harap Maklum.

***




1 Blogger kasi response. .:

Sofea Author
July 17, 2014 at 1:26 PM

wall

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...