Sunday, November 15, 2009

Satu Hari Bola

7 Nov 2009 - Hari Sabtu aku isyitihar hari bola untuk diri aku. Nak tau kenapa:

9.00 malam - Layan bola Piala Malaysia, Negeri Sembilan Vs Kelantan .Gila havoc game ni. Macam sambutan hari raya aku tengok game nie. Mercun sana sini. Selamat meriam buluh diorang tak bawa sekali. Kalau tak, lagi meriah la stadium bukit jalil malam tue. Dalam kemeriahan letupan mercun, ada plak ada sessi unggun api. Teringat aku zaman kanak-kanak riang ribena pergi layan Jamboree Pengakap duduk keliling unggun api sambil layan barbecue ayam yang tak berapa nak sedap. Apapun game ini disudahi dengan kemenangan ke atas Negeri Sembilan. Tahniah..

10.30 malam - Tukar channel dapat plak Machester City vs Burnley. Aku layan game ni bagi mengisi masa boring aku sambil mengunyah Kit Kat. Tersenyum plak aku tgk Burnley leading. Hatiku aku mula mengutuk "masak la siti lepas nie". Lepas je 1st half, termasam plak aku sebab game ni seri. Ala tak kisah la diorang nak kongsi mata, jangan berkongsi kasih sudah la.

1.30 pagi - Game yang dinantikan telah tiba. Setelah kian lama aku tunggu akhirnya game dah start. Arsenal Vs Wolverhampton. Pada mulanya, bahagian pertahanan arsenal agak goyah dengan serangan 11 ekor musang. Tapi sang meriam masih kental dan dikentalkan lagi apabila Song dimasukkan bagi mengantikan diaby. Arsenal kekal bertahan lalu berjaya menembak 3 ekor musang pada separuh masa pertama. Kedudukan selesa ini berubah menjadi meriah apabila arshavin menyepak bola bersahaja masuk ke pintu gol pihak serigala lalu berlari ke arah penonton sambil menyuruh penyokong mereka diam. Arsenal terlalu gembira sampai terleka dan memberi hadiah saguhati ke pada team musang. Seronok betul aku layan game pada malam tue. Bak kata pipiyapong " Arsenal macam main petang-petang ja".

3.30 pagi - Tertekan channel sebelah plak. Ada game Barcelona Vs Mallorca. Wahh menarik nie. Tapi game dah masuk separuh masa kedua. Sempat juga tengok si Zlatan main. Tapi mata aku dah sayup-sayup. Hati kental punya pasal aku layan sampai wisel penamat.

5.00 pagi - Game seterusnya Real Madrid vs Atletico Madrid. Macam menarik game lepas nie. "Rugi kalau aku tak tengok" detik hatiku. Sambil baring di atas lehap yang tak berapa nak empuk tapi bantal aku tip top, aku layan game ni. Tak sempat reff tiup wisel, aku dah hanyut. Aku tersadar, mata pun buka kecik-kecik sambil tengok result dah 3-2. Argh lantak la, baik aku tido.

???? pagi - Lari bersama bantal naik atas masuk bilik buka aircond tutup pintu masuk dalam selimut dan tido.

detik hatiku: Hajat dihati nak layan game Arsenal je..

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...