Thursday, November 12, 2009

Merika

***

Beberapa bulan yang lalu, aku bersama rakan ke pejabat merika untuk temudaga. Sebelum ke temuduga segala persiapan rapi telah dilakukan demi pelancaran pemprosesan data. Pagi yang indah dengan pakaian serba pejabat kitaorang menuju ke pintu masuk. Keselamatan dia punya la ketat seketat muka pak guard kat situ. Segala barangan telekomunikasi kami ditinggalkan, hanya Diri dan Borang saja melepasi pintu masuk kawalan itu.

Penantian yang penuh sabar itu reda apabila temuduga kitaorang selesai. Sesi temuduga itu sungguh la rancak berbekalan english dari darjah satu sampai ke universiti, kitaorang berborak dengan mamat temuduga sampai berhabuk kaunter tu. Terima kasih kepada semua cikgu english aku.

Selang beberapa hari, kitaorang menerima panggilan mengatakan bahawa kitaorang telah berjaya melepasi sesi temuduga. Wah hebat sungguh kitaorang. Terasa macam menang loteri satu juta. Beberapa minggu selepas itu, merika memberitahu bahawa terdapat kesulitan terhadap borang aku. Aku mula kecewa tapi aku redha. Segala persoalan timbul dalam pemikiran aku. Hidup aku tak tentu arah. Tidor aku tak lena. Makan aku tak kenyang. Mandi aku tak wangi.

Sehingga kini masih tiada lagi jawapan. "Takut juga merika kat aku" detik hatiku yang bersikap positif.

Arghh!!..Aku tidak lagi kisah pasal merika. Kini aku pandang ke arah barat. Meneruskan perjuangan aku kat sana.

***


2 Blogger kasi response. .

Aini Qamariah Author
November 14, 2009 at 12:57 AM

lor..ni interview yg mane? outstation for IBIL ke? tak dapat g?? alaa...kurang fridge magnet saye satu...baru nak kumpul byk2... :(

mereka yg berlepas ke oversea last month ade 6...tapi fridge magnet saye baru dapat 1..dan 1 pen...apekah??

opppss, termembebel di belog anda..mintak ampun ye..

nite..

Reply
Sofea Author
November 14, 2009 at 3:35 AM

uit.. tak dapat ka.. saya dah pass kat wani tadi pagi.. tak dapat kah??

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...