Sunday, November 29, 2009

Apekah!! Nasi Goreng..

Hari ini aku 100% gagal, sudah lama aku tidak memukul kuali dengan senduk. Seringkali mem'poyo'kan diri mengeluarkan kepulan kepulan asap kecil dan bising bising hentakan batu lesung ke atas bawang putih dan merah di dapur. Kononnya nak berjimat cermat demi mengumpul duit untuk sesuatu benda. Beginilah hidup bujang aku.

Kenapa aku tak pandai masak macam mak aku? Kenapa mak aku tak turunkan skills memasak kat aku? Apekah rahsia masakan mak aku?

Kalau aku minat memasak sejak kecil, sudah semestinya aku dah setanding chef wan.

Aku cuma memiliki kehebatan yang diturunkan oleh bapa aku saja, iaitu Skills Mc Gyver. Apa boleh buat, Like Father Like Son.

Ketidaksedapan nasi goreng aku kali ini membuatkan aku untuk lebih peka menulis dari makan nasi goreng aku itu. Tapi apakan daya, aku kena habiskan. Tak pasal pasal nasi akan menangis malam ini di dapur. Aku tak nak kenangan siri seram aku berulang lagi.

Aku tidak kisah, jam baru saja menunjukkan pukul 9.18 ketika ini. Banyak lagi masa untuk aku habiskan nasi goreng itu. Satay goreng dan kuah kacang pun belom dipanaskan lagi. Ia mungkin akan jadi santapan kunyahan semasa menonton bola pada malam ini. Makan lagi. Untungnya, aku masih kurus dan tidak montel.

Arggg patut la..

Aku lupa masukkan garam dan telur dalam nasi goreng aku. Berangan betul aku ni. Tak pa. Esok try lagi sampai nasi goreng aku jadi hebat seperti nasi goreng di gerai SHUKUMVIT.

detik hatiku: aku takkan mengalah, selagi nasi goreng yang aku masak tak sedap, aku akan cuba sampai ianya sedap.

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...