Friday, November 27, 2009

Makan Edisi Raya Korban

Ketibaan aku di Pulau Pinang semalam bukan saja di sambut dengan bidari Air Asia yang vogue dan seksi, tetapi di sambut baik oleh ibu ku dengan masakan dia, Perghh meleleh air liur.

Aku bersyukur ke hadrat illahi kerana walaupun ibu ku masak yang amat sedap, tapi aku tetap maintain slim shaddy. Semua rakan aku tahu, bab makan aku tak cerewet. Untung kalau korang bawa dan belanja aku makan, insyallah aku boleh makan kecuali ikan keli.

Memandangkan hari ini Hari Raya Korban bersamaan Hari Jumaat, Masjid Kampung Baru Alma tidak menjalankan aktiviti korban pada hari ini tetapi digantikan dengan keesokan harinya. Maka dengan itu, tiada gambar Lembu akan dipaparkan hari ini.

Apa yang aku nak kongsi bersama anda ialah gambar yang aku shoot semalam, dimana ketika ibu ku tengah syiok masak bagi menyediakan juadah berbuka puasa dan rendang hari raya.

Rendang Daging #1

Rendang Daging #2

Kari Udang.. nyum nyum

aku selalu sebut ketupat ini : Ketupat Pallas Jazz


detik hatiku : Raya sama dengan Makan sedap..





Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...