Wednesday, November 6, 2013

Maal Hijrah 1435

***

 

Hidup kita mesti ada hala tujuan,
Tanpanya,
kita akan "Lost"
 
Di pejabat,
Setiap tahun kita harus set goals.
Dalam masa setahun, kita bertungkus lumus kerja keras untuk mencapai kpi yang ditetapkan.
Dan itulah jarak pengukur, sama ada kita akan terima imbuhan atau sebaliknya.

Begitu juga dalam hidup aku.
Tahun lepas, aku berazam behijrah tempat kerja.
Alhamdulillah, semua berjalan lancar.
cuma aku belum cukup 100% capai kpi yang aku tetapkan.
dan
Tahun ni, aku berharap agar dapat,
Penuhi setiap kekosongan dengan pengisian,
Yang mana tumpul, akanku tajam,
Yang mana kurang, akanku tambah,
Yang mana pendek, akanku panjangkan,
Yang mana lambat, akanku cepatkan,
Yang mana lebih, akanku kurangkan,
Yang mana semak, akanku kemaskan,
Yang mana hodoh, akanku cantikkan
Yang mana gugur, akanku siram,
Yang mana rosak, aku perbaiki.

Doakan aku dapat berhijrah.
Berhijrah ke arah kebaikkan
Insyallah

Sekian,

XOXO

***

4 Blogger kasi response. .

Anum Author
November 6, 2013 at 2:16 PM

selamat tahun baru

Reply
Myra Jay Author
November 6, 2013 at 3:22 PM

Salam Ma'al Hijrah :D

Reply
Sofea Author
November 11, 2013 at 9:52 AM

Selamat tahun baru juga..

Reply
Sofea Author
November 11, 2013 at 9:52 AM

Salam maal hijrah..

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...