Wednesday, March 19, 2014

OtterBox - Defender Note 2

***

Baru baru ni, kawan aku tegur,

Kawan: Wei tu Otterbox ka?

Alkisah: Haa Auto Bot.. (sambil angkat phone check brand).. A'aa Otterbox.

Kawan: Berapa ko angkat benda nie?

Alkisah: Dalam Rm75 ja.. orang jual tu pun cakap, dia tak nak ambil untung lebih. Aku tengok
kat tempat lain RM100++

Kawan: Ye la babe, dulu aku nak angkat, kena order online dari US. 

Alkisah: Yeka..

Kawan: Ni OtterBox defender ka?

Alkisah: Ntah, yela kot..

***

Cis.. hebat ghak cover handphone aku nie. Orang lain buat research benda ni lagi awal dari aku.


Kenapa aku suka OtterBox Defender?
Sebab dia tahan lasak.

Lapisan pertama - ia mempunyai lingkaran 2 keping skin pelindung. Lapisan Kedua - Di tutup rapi dengan silicon di bahagian belakang dan sekeliling handphone menlingdungi dari hentakan akibat terjatuh dan calar. Ia juga dilengkapi dengan swiveling tali-pingang-klip yang melekapkan skrin handphone menghadap ke depan atau belakang.

  



So far dah banyak kali jatuh dan dibaling oleh cik fea.

Tapi aku chill chincilla saja..

Alhamdulillah, Note2 aku masih dalam keadaan selamat

***

Otterbox ni ada banyak series

ARMOR Series
Waterproof / Dropproof / Dustproof / Crushproof

Presever Series
Seriously Waterproof

Symmetry Series
Style

 Commuter Series, Reflex Series, Prefix Series, Pursuits Series

Pergh.. Best betul kalau dapat yang waterproof. At least kalau pi snorkeling, mancing or mandi kat waterpark, selamba ja aku bawa masuk dalam air sambil whatapss, ambil gambar terus upload dalam instagram. Awesome wei..

***

Aku suka letak OtterBox ni kat tali pinggang. Bila dipakai, nampak macam bawa pistol. Note 2 aku pun nampak gedabak dah macam walkie talkie askar.

Sampai chinese colleague girl aku tegur.

Member: Wah besarnyee.. (sambil tunjuk arah bawah)
Alkisah: Besar?? Which one??  

***

14 Blogger kasi response. .

Sheila Salim Author
March 19, 2014 at 6:29 PM

Assalamualaikum. ohh boleh defend phone canggih ya. walawehh. yang waterproof sekali takde ke? hehee :^D^:

Reply
Unknown Author
March 19, 2014 at 11:00 PM

tiba2 aku berminat dengan otterbox ni. haha

Reply
Sofea Author
March 22, 2014 at 10:33 AM

walaikumsalam. ada sis.. yang waterprove Presever and Armor Series

Reply
Sofea Author
March 22, 2014 at 10:33 AM

kalau jumpa, beli je..

Reply
Myra Jay Author
March 23, 2014 at 11:31 AM

Owh menarik jugak..
Sesuai la yg ada anak kecik guna ni kan..
Tp kadang kita pun tak sengaja terjatuh jugak kan :)

Reply
Sofea Author
March 26, 2014 at 10:54 AM

betul sesangat.. handphone mahal, kalau jatuh saket hati.. better we protect them..

Reply
Kuddusi4 Author
September 28, 2023 at 3:14 PM
ThunderSpell89 Author
September 30, 2023 at 4:29 AM
SolarDreamerXYOLG1 Author
October 22, 2023 at 8:44 AM
87DBEPhilip9835F Author
December 3, 2023 at 12:44 PM

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...