Tuesday, October 19, 2010

What You Love About The Blackberry Torch 9800

***

Sebulan yang lepas. "Kenapalah handphone aku ni buat hal plak? tetiba ada error" mengeluh aku seorang diri. Serious ini adalah satu satunya handphone yang aku cari dan paling aku suka sebab ia boleh touch screen, ada keypad pada bahagian depannya dan boleh dikategorikan sebagai smartphone. Buat masa kini memang susah nak cari telefon sebegini rupa tapi tidak lagi untuk hari ini. BlackBerry Torch 9800 bakal keluar tak lama lagi dan ia amat memenuhi impianku.

Mungkin ini peluang terbaik untuk aku dapatkan BlackBerry Torch 9800.


Okey I Love It.

BlackBerry Torch 9800 adalah salah satunya BlackBerry Slider yang pertama. Ia mengandungi Proper Touchscreen yang tiada SurePass click pada screen dan BB pertama yang memberikan sehingga 5 megapixel pada kameranya.

Tak percaya, anda boleh review video dibawah:



source: Youtube

Sesungguhnya saya sentiasa mahu berinteraksi bersama rakan-rakanku di laman web sosial seperti Facebook, membaca email persendirian mahupun perniagaan fotografi saya, melayari laman web kegemaran seperti Arsenal.com, AirAsia.com, Blog Al-Kisah dan juga SMS, MMS dan menelefon orang yang tersayang walau dimana saja saya berada.

Kini saya pasti sesungguhnya BlackBerry Torch 9800 adalah SmartPhone yang memenuhi citarasa saya.

Ciri-ciri yang terdapat dalam BlackBerry Torch 9800 yang telah mencuri hati saya ialah:

Maximized multimedia
Ia bukan macam Memori Cinta Luka nyanyian Nassier Wahab, tapi ini ada memori yang terdapat dalam BlackBerry Torch 9800. Seperti BlackBerry 9650, BlackBerry Torch 9800 mempunyai Internal Device Memori sehingga 512 MB, dimana ia mampu menyediakan lebih banyak ruang aplikasi bagi membantu melancarkan penggunaan kuasa BlackBerry 6 (OS untuk BlackBerry).

Bagi External Memory, ia dinaiktaraf sehingga 32MB. Ia mampu menyimpan lebih banyak gambar, video, lagu dan podcast dalam BlackBerry Torch 9800.

5 MP camera
Salah satu hobi saya adalah fotografi. Mungkin dengan keupayaan BlackBerry Torch 9800 memberi kemudahan bagi saya untuk mengambil gambar semasa bersiar-siar mahupun bercuti. Boleh saya terus upload gambar ke dalam Blog, Flickr mahupun Facebook. Bercerita tentang gambar, BlackBerry Torch 9800 mempunyai 5 MP untuk kameranya yang mengandungi autofocus terus menerus, face detection dan geotagging. Kamera 5MP ini mampu mengambil gambar dalam resolusi sehingga 2592 x 1944 pixel manakala videonya hanya mengeluarkan resolusi 480 v 640 pixel.

Integrated social feeds
Melalui BlackBerry Torch 9800, ia memberi kemudahan kepada kita untuk berinteraksi bersama rakan rakan di laman web sosial seperti Faceboook, Flickr, Blog dan juga Twitter walau dimana saja anda berada, mungkin ketika anda sedang keluar membeli belah di IKEA atau sedang bercuti di kota London, yang penting anda sentiasa dapat berhubung bersama rakan rakan anda tanpa membawa Laptop, anda cuma membawa BlackBerry Torch 9800 sahaja. Kini kuasa ditangan anda.

Faster, richer browsing
BlackBerry Torch 9800 ini mampu memberi impak terkesima ketika saya sedang melayari lawan web. Antara ciri ciri yang saya suka adalah:

Tabbed Browsing - Saya boleh melayari laman web lain dengan hanya menekan butang tab di sebelah kanan browser.

Add Webpage Shortcuts to Homepage - Ia memudahkan saya untuk melayari website tersebut dengan sepantas kilat tanpa perlu mencarinya lagi.

Pinch Zoom /Auto Text Zoom - Mudah dengan hanya menggunakan jari, saya boleh membesarkan perkataan atau laman web yang sedang saya baca.

Ia juga mempunyai ciri ciri seperti Enhanced Web Standards Support, Bookmarks / Subscribe to RSS Feed, Updated Start Page, Updated Browser Options, Enhanced URL Sharing dan juga Automatic Browser Transport Selection.

***



Sudah semestinya saya mahu berhubung menggunakan BlackBerry dengan perkhidmatan telekomunikasi yang terluas, terjelas dan terpantas seperti F1 iaitu Celcom (No1 BlackBerry Provider). Jadi Celcom Exec Postpaid Plan - Celcom Exec 50 adalah pilihan saya.

Kenapa Exec 50 menjadi pilihan ?
  • The More You Use, The More You Save. Semakin banyak saya guna, diskaun lebih banyak sehingga 30% setiap bulan.
  • Komitmen bulanan serendah RM50 sebulan.
  • Kadar panggilan 15sen ke nombor lain.
  • Percuma 1 bulan Celcom Broadband Basic Plan dengan kelajuan 384 Kbp
***

Serious Saya Mahu BlackBerry Torch 9800



source: youtube (Pesawat - Mesti Mau)

***






3 Blogger kasi response. .

Nurfatehah Author
October 23, 2010 at 3:19 AM

halah poyooo buat entry iklan. :P :P

Reply
Sofea Author
October 24, 2010 at 3:10 PM

teha: bukan entry iklan, tapi contest nuffnang..

khani: thanks

Reply
October 25, 2010 at 3:13 AM

Smart blackberry baru nie..nanti kalau menang blackberry nie jangan kedekut bagi tengok kejap eh..haha..

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...