Tuesday, October 5, 2010

Raya @ Singapore

***

Raya @ Singapore

Tatkala orang masih beraya di kampung, "Tetttt, masih raya lagi ka sekarang", Ok I mean bulan lepas orang masih beraya di kampung, Alkisah plak singgah di Temasik. Akceli tujuan utama ke sana adalah untuk beraya akan tetapi plan berubah atas sebab sebab tertentu. Maka dengan itu, tanpa menghampakan perasaan kawan kawan. Plan tetap plan. Kitaorang pergi juga Temasik untuk berjalan jalan.

1st. Kitaorang pergi Sentosa Island. Pertama kali Alkisah menjejakkan kaki di Sentosa Island dan tujuan utama juga nak tengok Universal Studio Globe. Nak masuk tak mampu lagi. Just simpan angan angan dulu. Review tempat ok ke tak. So far so good. Next time we come again. Agak penat dan best, pusing pusing area Sentosa. Apa yang penting enjoice Bagi mengakhiri penjelajahan, kami bersepakat membawa berkat menaiki Skyride dan Luge. Syiokk juga, tapi tak boleh naik banyak kali sebab oncostnya tiada. Naik sekadar beronok ronok. At least ada something kitaorang naik kat sana. Tak gitu.

2nd. Kitaorang ke Bugis Street. "I've been there before" speaking Alkisah dalam hati. Alkisah pernah ke sini suatu ketika dulu atas urusan kerja. Not Bad juga barang barang dia. More looks like Petaling Street.

3rd. Malam menjelma, perut pun sudah berkeroncong. Jadi kitaorang singgah ke kedai mamak depan Masjid Arab St. Tapau Murtabak Singapore, antara terfamous kat sini. Nama kedai dia Alkisah lupa. Hajat Alkisah nak pekena sup tulang merah tak kesampaian. T T

Next time je la..

Acara terakhir, balik Malaysia.

untuk menikmati gambar bolehlah click : Raya @ Singapore

***

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...