Thursday, October 28, 2010

Empat Kosong

***

Di pagi yang hening, Alkisah tidak boleh tidur. Minggu ini Alkisah shift follow the moon. Jadi waktu malam adalah waktu untuk Alkisah berjaga seperti Batman. Alkisah bercadang untuk lepak bersama rakan rakan AFCSM bagi menyaksikan perlawanan antara Arsenal vs Newcastle bagi merebut Piala Carling.

Jam menunjukkan pukul 2.30 pagi, destinasi yang nak dituju pun tidaklah sejauh mana. Alkisah tau pagi pagi buta ni tak banyak kereta punya. Alkisah pun kira 1st time nak pergi situ. Alhamdulillah , Alkisah sampai di restoran atas tunjuk ajar salah sorang brother AFCSM iaitu Embi.

Game dah start, ahli ahli kelab yang lain pun turut tiba beberapa minit kemudian.

Arsenal turun dengan 2 orang pemain muda, selebihnya pemain yang bukan 1st eleven. Szczesny (atau kalau tak reti nak sebut, sebut macam nie : Swaz-ze-ni) diberi mandat unruk menjaga gawang gol Arsenal pada perlawanan ini.

***

1" - Arsenal menyerang. Dapat bola kepada Vela. Vela membawa ke hadapan pintu gol dan merembat. OOooo dapat ditepis oleh keeper Newcastle iaitu Krul.

2" - Corner untuk Arsenal. Walcott mengambil tugas sebagai penyepak bola. Bola dihantar ke dalam kotak penalti melepasi defend Newcastle. Bola jatuh berhampiran dengan Bendtner. Bendtner merembat tetapi dapat dihalangan oleh defend Newcastle dan juga keepernya. 3 kali Bendtner rembat tapi masih belum berhasil.

Game agak seimbang, banyak berlegar legar di tengah padang. Ada juga beberapa kali Arsenal hampir hampir menjaringkan gol, begitu juga Newcastle, tapi masing masing belum mendapat jaringan.

45" - Corner diambil oleh Walcott. Bola ditepis oleh Krul keluar dari kotak penalti, tetapi dapat bola kepada Rosicky. Rosicky menanduk bola masuk balik ke dalam kotak penalti, dapat pula kepada Bendtner yang tinggi lampai. Bendtner tanduk ke arah pintu gol sambil 2 pemain Arsenal cuba menyambung hasil tandukan dia tetapi tidak berhasil. Bola menuju garisan gol tapi ditanduk keluar oleh Taylor. Bola terkena kepala Krul lalu bola itu masuk ke dalam gol. Goolllllllll.. gol dijaringkan oleh Krul Keeper Newcastle. Dia diberi penghargaan kerana menjaringkan gol pertama untuk Arsenal pada separuh masa yang pertama. Kamera memfokus kepada Krul yang agak kecewa ketika itu dan dapat diperhatikan disitu dia membebel seorang diri sambil berkata "F*ck".

Halftime

Arsenal bermula dengan muka masing masing agak senyum.

48" - Krul clear the ball. Bola sampai ketengah padang. Djorou menanduk dengan kuat ke kawasan Newcastle. Dapat dikejar oleh Walcott. Walcott bila dah dapat bola, dia terus sprint. Defend lawan terkial kial nak kejor yob. Walcott masuk dalam kotak penalti. 1 by 1 dengan keeper. Walcott dengan tenang si bujang senang menggunakan teknik cungkil bola. Bola melepasi Krul lalu masuk ke dalam Gol. Gol bersahaja dari Walcott, ala ala T.Henry. Tak sia sia pakai jersey no14." You are the Man" detik hatiku.

Newcastle membawa masuk Carroll dan Gutierrez dan Arsenal membawa masuk kapitannya Fabregas. Newcastle hampir menjaringkan gol, tetapi kehebatan keeper muda Arsenal Szczesny yang berani, bola masih belum dapat mencecah jaring gol Arsenal.

82" - Arsenal counter attack. Bola sekarang berada dikaki Fabregas. Fabregas membawa bola kehadapan kotak penalti sambil di-followup oleh Walcott di kanan dan Bendtner di sebelah kiri. Fabregas menghantar bola kepada Bendtner. Bola dibawa ke dalam kotak penalti. Bendtner mencari ruang lalu merembat bola dengan menggunakan kaki kanannya. Bola laju masuk ke sebelah penjuru kanan pintu gol. Bendtner sekali lagi mencatatkan nama dia sebagai penjaring gol.

85" - Newcastle dapat freekick hasil dari jatuhan Barton. Taylor mengambil sepakan. Bola meluru ke arah pintu gol Arsenal tapi berjaya ditepis oleh Szczesny. Wow, ternyata dia memang hebat. Muka Fabianski yang berada dibangku simpanan tampak kerisauan apatah lagi Almunia yang berada dirumah. Mungkin Almunia sedang melayari lama web jobstreet untuk mencari pekerjaan baru ketika itu. Who knows?

88" - Fabregas melorong cantik bola dari kawasan defend Arsenal ke kawasan jajahan Newcastle. Bola di kejar oleh Walcott. Apa lagi, Walcott sprint sekali lagi. 2 orang defend Newcastle terhegeh hegeh untuk mengejar si lipas kudung Walcott. Sekali lagi 1 by 1 dengan keeper. Walcott mengambil jalan mudah untuk menyepak bola ke arah kiri pintu gol lalu menewaskan Krul sekali lagi dengan gol yang bersahaja.

Fultime

Arsenal berjaya melayakkan ke peringkat ke seterusnya.

Syiok layan game Arsenal bersama penyokong Arsenal tadi, walaupun hanya beberapa kerat saja yang datang tapi diorang semua sempoi. Semua sanggup datang dari jauh, ada yang dari Klang, Ukay Perdana dan Shah Alam semata mata menyaksikan team kesayangan mereka bermain. Caya la..





source: footytube
untuk melihat dengan lebih syiok, biar dia loading kasi full baru korang play. enjoice.

***

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...