Monday, May 31, 2010

Penat Siut

***

Letih bangat aku harini, mana taknya, macam macam aktiviti aku buat hari ini.

Pukul 8 pagi aku dah bangun siap siap nak balik KL. Nasib baik bilik ada aircond. Nyenyak gak la tidur. Bilik aku dah macam aquarium, dengan langsir kaler biru ada aircond, kalau cahaya masuk kot tingkap memang sebijik macam dalam aquarium.

Baju apa pun aku tak kemas lagi. Lepas mandi aku main campak saja baju baju dengan perkakas camera dan computer riba dalam bag. Lagi pun aku tak bawa balik apa apa pun.

Aku bertolak dalam pukul 9.08 pagi dari Bukit Mertajam. Nak kata laju, aku pun tak sure sangat sebab aku bawa kereta dalam keadaan marah. Kalau nak cerita pasal marah, buat sakit hati saja. Lantak kome la. Kerana mulut badan binasa, tapi mulut takkan setajam pena yang menikam. Itupun kalau ada orang baca sambil tergigit cili.

Ada aku kesah.

Laju tak laju, aku rasa, aku telah pecah rekod sendiri bila tiba kat Kota Damansara dalam pukul 11.45 pagi. Terasa bangga pun ada ghak bila tiba awal. So far aku tak nampak plak abang polis snip aku. Harap harap abang polis pergi makan kenduri masa aku dalam perjalanan.

Pukul 12.30 aku bersiap siap untuk ke majlis perkahwinan member baik aku iaitu Baim dan Haizan. Tahniah kepada mereka kerana berjaya di ijab kabul dengan sempurna. Alhamdulillah, semoga anda berbahagia selalu.

Selepas kenduri, lantas aku + tunang bersama apek + pasangan berpacaran dekat The Curve. Program utama adalah untuk menonton wayang cerita Prince of Persia. Wahhh malas nak cerita tengok sendiri. Best gila hari ni, tak payah beratur panjang. Aku pun pelik. Mana la semua orang pergi ni? Takkan semua orang pi makan kenduri tak balik lagi. Tapi..

Ada aku kesah.

Janji aku dapat tengok cerita tu. Next movie yang aku tunggu adalah cerita "Hikayat Merong Mahawangsa" yang diterbitkan oleh KRU Films. Dua dua filem ini memang wajib aku tonton.

Lepas tengok wayang, kitaorang turun terus pergi The Library a.k.a perpustakaan. Korang sure pening pening apa kejadahnya aku pergi library malam malam ni kan. Aku lagi pening mula mula. Bukan sebab aku nak pergi pinjam buku, mahupun hantaq balik buku, tapi aku pergi tengok show. Baek punya.

Dari pagi sampai ke malam aku keluar. Sudah tiba masanya untuk aku beradu. Akhir kata daripada aku, tontonlah video muzik di bawah ini. Sorry FT tak sempat nak pergi Hard Rock Cafe tadi, sebab tunang aku pakai baju kurung ari ni, tak sesuwai..


source : youtube

***

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...