Friday, May 28, 2010

1 Bulan Untuk Semua

***


Ini bukan lambang parti politik mahupun Death Star macam dalam cerita Star Wars. Ini ialah bulan ciptaan tuhan yang maha esa.

Sudah sekian lama aku teringin untuk mengambil gambar bulan seperti ini. Setelah aku melihat gambar Shaiful Rizal , aku terus berusaha dan sedaya upaya menanti saat sebegini.

Kadang kala aku risau. Mana nak tahu, tiba tiba kedengaran serigala menyalak macam cerita Wolfman. Tak fasal fasal aku kena lari lebih laju dari Usain Bolt sambil angkat kain dan memapah camera di tangan.

Berbalik pada gambar di atas, ini saja yang termampu aku lakukan. Apa salahnya kalau kita mencuba. Meniru adalah salah satu cara kita belajar, tapi kalau menonyol dan kantoi ketika peperiksaan adalah salah satu tindakan yang kurang cerdik untuk dilakukan. Harap anda tidak kantoi ketika exam. Kalau kantoi akan ku nyanyikan lagu Zee Avi untuk anda.

Sungguh indah dan menakjubkan ciptaan tuhan. Bayangkan betapa cantiknya bulan ini. Kalau kita berada dimana mana, bulan ini saja yang akan muncul tak kira anda berada di London, San Jose, Dubai mahupun Bagan Datuk. Hidup Yob.

Marilah kita sama sama merenung sejenak dengan kekuasaan yang maha esa.

detik hatiku : Bila company aku nak hantar outstation pergi bulan, visa Amerika dah ada dah ni ?

***

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...