Friday, May 21, 2010

Y PALAT Y

***

Kenapa harus aku lalui semua ini. Cukup sudah untuk buat aku bengang. Memang benda seperti ini dapat dijangka.

Manusia memang tak lari dengan masalah tapi kita harus bijak menanganinya. Sebijak mana anda, anda perlu bersabar sampai tahap kesabaran melampuai batas sehingga anda tidak dapat mengawal lagi.

Kenapa semuanya perlunya aku yang menangungnya? Kenapa bukan kerja aku, aku kena lakukan? Kenapa orang nak aku ikut cakap diorang tapi tak pernah nak ikut kehendak aku? Kenapa kenapa kenapa?

Kadang kadang aku beralah bersebab.

Mungkin lepas ini aku kena keras kepala dan pentingkan diri sendiri.

Orang takkan faham. Aku cuba membahagiakan semua orang tapi orang tak pernah faham dengan apa yang aku cuba lakukan selama ini.

Manusia hanya takut bila orang akan cakap dibelakang kita. Manusia hanya takut mulut mulut dengki. Adakah selama ini ada aku mempersoalkan hal peribadi mereka?

Aku perlu ke Himalaya bertapa selama 6 bulan tanpa membuat apa apa sambil duduk di atas kerusi melihat puncak gunung Everest ciptaan tuhan.

Cukup takat ini.

Semua orang tak akan faham aku.



***

3 Blogger kasi response. .

Aiza Momoe Author
May 21, 2010 at 8:07 AM

ni apa hei ni...kes kena buat keje org lain ke...sabo ler wahai opismate ku...

Reply
Izaq Hafez Khalid Author
May 23, 2010 at 2:02 AM

sabar kau geng!...

Reply
joe Author
June 5, 2010 at 5:16 PM

pe lagi .. jom la kasi bonus stage kat kereta orang yg buat palat tu..hehe

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...