Thursday, May 13, 2010

100 Post

***

Tidak ku sangka cempedak dah jadi nangka. Persoalannya disini siapa yang boleh beritahu aku samada cempedak bila dah tua akan jadi nangka. Adakah cempedak dan nangka itu sejenis buah yang sama?.

Memang akan tertanya-tanya kenapa orang orang lama menggunakan pepatah itu. Kenapa mereka tidak cakap saja "tidak ku sangka cempedak dah jadi durian". Siapa yang mula mula reka cipta pepatah seperti ini. Adakah pepatah pepatah ini dah buat testing di dalam lab?. Mana result ATP dia? Buktikan kepada aku wahai guru bahasa, Siapakah mereka cipta pepatah melayu?

Lupakan saja cerita pepatah

Semenjak internet aku hijau, ligat aku menenet. Tengok Signal strength hijau, sebelum ini asyik kuning kuning, dah macam hidup segan mati tak mau. Itu sebab aku jarang jarang online, tapi kini tidak lagi. Sekarang aku boleh meng'update' blog dan meng'upload gambo dengan mencapai kelajuan tahap maksima.


Duduk tak duduk hampir 2 tahun aku berblog dan post Adamaya adalah post yang ke-100. Wahh!! terharunya. Follower aku ada 4 orang saja. Hikhikhik. Ada aku kesah..




detik hatiku: rajin plak aku malam ni nak update blog.

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...