Friday, January 20, 2012

Vanilla Coklat

***


Nyum nyum

Sodapnya Ice Cream nie

Alkisah memang hantu Chocolate

Memang kalau depan mata Alkisah 

ada

Nasi & Chocolate

sudah tentu Alkisah makan Chocolate

Itu bila time lapar

Tapi 

Hari Selasa lepas

Alkisah terlayan cerita

Vanilla Coklat

@

Tv3

izara aishah vanilla coklat

yang dilakonkan oleh Izara & Aiman Mentor

Cerita Vanilla Coklat ni mengisahkan pasal Zara dan Aamir yang menuntut di sebuah Institut Pengajian Tinggi yang dipaksa berkahwin atas permintaan keluarga. Pada hakikatnya mereka saling membenci antara satu sama lain.

Oh Common.. 

Sebenarnya Zara sudah ada kekasih hati bernama Kamal, dan Aamir plak disukai oleh Liana..

Ok this is Complicated..

Punca perkahwinan mereka adalah ibu bapa Zara tidak suka akan anaknya berkawan dengan Kamal, manakala ibubapa Aamir tidak suka akan ke'gedik'an dan ketidak hormatan Liana terhadap orang tua.

Jadi tak pasal pasal Aamir & Zara kena berkahwin walaupun mereka masih belajar..

Oh shitt.. ada ke orang macam ni zaman sekarang..macam mana Aamir nak bagi nafkah kalau masih belajar, macam tak logik je.. 

Sikap Aamir & Zara memang tidak serasi. Sebagai langkah merapatkan hubungan mereka, Bapa zara mengaturkan satu honeymoon untuk mereka berdua di Cameron Highland..

OOh ok.. nampak nice juga Cameron Highlands.. Baru ada mood Alkisah nak pergi jalan jalan tahun ni.

Aamir dan Zara pun pergilah ke Cameron Highland untuk berbulan madu kononnya. Tapi bulan ke mana, madupun entah ke mana. Tiap-tiap hari mereka akan mencari pasal untuk bergaduh. Mereka akan bertengkar sehinggakan perkara kelakar juga tercetus. Ada sahaja yang tidak kena. Masing-masing akan mengkritik satu sama lain. Cara tidur,cara berjalan, berpakaian hinggakan makanan kegemaran masing-masing pun menjadi masalah kepada mereka. Seorang suka vanila seorang suka coklat manakala seorang benci coklat dan sebaliknya. Zara seorang pengotor, tak pandai kemas baju dan Aamir seorang yang pembersih dan dia yang mengemaskan baju baju Zara yang bersepah diatas katil. Apa habuan yang Aamir dapat? Kena tido atas sofa..

Sadis..apsal laa bini dia buat lagu tu...

Lepas tu..

Korang kena baca or tengok kisah ni sendiri la..


sila klik/ layari : Vanilla Coklat <-- klik saja kat situ

Alkisah pun baru je layan cerita nie. 

rupa rupanya Selasa lepas dah episod ke 5

***

2 Blogger kasi response. .

cici tembikai Author
February 4, 2012 at 1:38 PM

cerita ni comel okay =p suka gila dengan izara. err mcm cerita indon , "kahwin muda" yang agnes berlakon tu sikit kan . kan =) tajuk dia pun dah comel =)

Reply
Alkisah Author
February 4, 2012 at 4:56 PM

cici : a'a comel cerita ni.. macam izara juga..

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...