Sunday, July 4, 2010

Kenapa Max?


***

P1 Wimax atau nama lainnya Y max ataupun Kenapa Max?

Hari ini paling sempoi. Sebab Wimax aku buat hal secara tiba tiba. Aku tengah syiok tengok Miyabi kat internet, tetiba masuk webpage P1 Wimax. Memang terbaek. Dalam page Wimax tu ada offer link ke Maybank2u. So aku dengan tanpa segan pilu membayar bil Wimax dan Astro sekali gus. Barangkali aku lambat bayar bill. Tapi tak mengapa. Selepas membayar, lantas aku menelefon customer service Wimax.

Ed: Halo Nama saya ED.
CS: Ye boleh saya bantu.
Ed: Saya punya internet tak dapat, dia masuk P1 punya page. Nape Ea?
CS: Ooo itu saya ada ubat. Sebentar ye bang.
Ed: Ok. apa ubatnya. Ni sebab bill payment ka?
CS: Ooh tidak. ni bukan sebab bill tapi sebab Wimax upgrade servis.

Dalam hati aku, hampeh tul. kalau tau aku tak bayar bill lagi. huh

CS: Abang cuba restart modem sekarang?
Ed: Jap noe.

1 minit kemudian..

Ed: Ok dah
CS: Oraite abang cuba surfing sekarang.
Ed: Ok dah boleh masuk google.
CS: Bagus, saya dah masuk banyak ubat, abang jangan overdose plak.
Ed: Hihihi oraite..

Masuk air betul budak Customer Service Wimax hari ni. Troubleshoot macam sembang dengan kawan kawan. Memang terbaek, I Like.

***



Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...