Friday, September 20, 2013

Shit happen #AnjingKejar

***

*18PL*
Spoil mood of the  today.

Pagi pagi buta lagi gua dah parking kereta dekat Sport Arena, Cyberjaya.

Tetiba dari sekumpulan Hanjing yang lepak lepak kat hujung semak, 2 ekor  daripada sekumpulan hanjing bersemenagat waja berlari lari ke arah gua. Cam k*mak je.

Masa tu, gua dah lock kereta, dah la gua dengan pegang beg berisi coco crunch sebelah kiri dan sebelah lagi kunci kereta. Gua jadi blurrr..

Hanjing 2 ekor tu semakin lama semakin dekat.

Gua cabut lari keliling kereta lantas terus ke food court. C*bai tak pasal pasal exercise pepagi cam nie.

Tak sampai food court, gua dah tersungkur jatuh. Gua redha je.. kalau kena gigit nie, esok sure keluar front page kat paper.

Gua bangkit, 2 ekor Hanjing tu keliling gua lalu mereka pergi begitu saja.

Woff wofff..

"lor cam tu je.."

Tahap mengHanjing 2 ekor tu, meninggalkan luka dekat lutut, tangan, belakang dan dalam hati gua.

Kena menganjing dengan kawan kawan pun tak pedih macam ni. Huhu.
Dah lama gua tak luka berdarah macam nie, last kena macam nie masa jatuh basikal darjah 5 dulu.

***
Lutut gua rasa macam tak selesa, dan terpaksalah gua pergi klinik pagi tadi,

Awak jatuh superbike ke? tanya Doktor.

"erkk tak la, jatuh kena kejar hanjing." Gua jawab dengan jujur.

"Ada kena gigit tak? kalau kena gigit, I kena inject you." tanya Doktor lagi

"Eh takder,  I just jatuh lepas fight dengan hanjing tadi" kasi ayat poyo kononnya kuat.. Puiii

Gua masuk bilik rawatan, nurse lepasan UITM puncak alam mencuci luka gua dengan air bersih. Mula mula tu ok je, lepas beberapa minit rasa lain macam.

"Air apa tu, lain macam je mengeyam dia?"

"Oo tu macam air garam tak garam, kitaorang panggil air bersih/ solution untuk cuci luka"

"Perghh" Gua tahan je.

Doktor kasi MC, tapi gua cakap "sikit je nie, it's ok". tapi diorang selit juga MC tu dalam platik ubat.
***

Kalau korang bekerja dekat area Cyberjaya dan terserempak dengan Hanjing liar, sila report ke

MPSepang
MAJLIS PERBANDARAN SEPANG,
Persiaran Semarak Api,
Cyber 1, 63200 Cyberjaya,
Selangor Darul Ehsan.
Telefon: 03-8319 0200 / 03-8319 0300
Faksimili: 03-8319 0220

Waktu Operasi MPSepang

Isnin - Khamis :    8.00 pagi - 1.00 petang 2.00 petang - 5.00 petang

Jumaat : 8.00 pagi - 12.15 tengahari 2.45 petang - 5.00 petang

Atau e-Melkan permasalahan anda ke aduan@mpsepang.gov.my.

respon diorang agak cepat juga, pukul 9 aku report, pukul 9.45 diorang dah pegi check area situ, tapi malangnya, gang gang Hanjing dah tak der kat situ.

Shit happen.

***

6 Blogger kasi response. .

Anonymous Author
September 20, 2013 at 7:54 PM

Awh shit, man! Aku syak coco krunch tu la punca geng anjing tu naik minyak...

Reply
Iz Author
September 20, 2013 at 8:42 PM

sian ko ed...letak minyak gamat kalau dah nak kering luka tu yek.. selamat ber mc

Reply
Sofea Author
September 21, 2013 at 8:19 AM

Tu la pasal.. mungkin diorang lapar dan ingat aku bawa frekies utk diorang.. shitt

Reply
Sofea Author
September 21, 2013 at 8:20 AM

Mc juga hari sabtu..huhu

Reply
PutriesNoora Author
September 23, 2013 at 8:18 AM

agak ngeriiiii!get well soon bro!

Reply
Sofea Author
September 24, 2013 at 12:53 PM

tau tak pa..

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...