Thursday, September 12, 2013

Gain my weight


***



Asyik asyik artikel pasal macam mana nak kurus.

90% artikel dalam internet atau jualan produk adalah untuk kuruskan badan.

Abis orang kurus macam aku, korang sisihkan.

Nasib baik aku jumpa artikel ni, 

Memang satu artikel yang berguna untuk aku.


***

Dulu aku kerap ke gym,

Kononnya nak fit dan besarkan otot,

tapi masalahnya,

Meal plan aku berterabur.

Yup, aku dari sekolah, kurang berdisplin bab pemakanan

apatah lagi pernah beli susu weight gain, tapi tak berhasil

Sebab Apa?

Kurang berdisplin..

Bukan apa, kawan kawan,

Aku makan sehari sekali pun boleh survive hidup lagi.

***

Memandangkan aku dah berusia 30thn masih under weight.

Maka, terpaksalah aku displinkan diri aku.

Make it serious.

***
Selain dari baca artikel, aku juga bertanya pendapat kepada rakan aku yang dulu

bekerja sebagai instructor gym.

Benda simple je,

Makan setiap 3 jam.
Menu wajib setiap 6 jam, dan diantara menu wajib, makan buah buahan keras atau snack

Contoh:

Breakfast / Lunch / Dinner - Menu wajib dan berat

Breakfast : 8-9 pagi

Buah buahan / Snack: 11-12 pagi/tengahari

Lunch: 2-3 Petang

Buah buahan / Snack: 5-6 petang

Dinner: 8-9 malam

***

Buah buahan juga boleh ditukar kepada Mixed nuts, dried fruits, yogurt, cottage cheese, eggs, sandwiches, milk, protein shakes.

***

Aku cuba pratikkan ini dulu.

Bila dah berisi, baru sedap pergi gym,

baru tough skit badan nie.

***

6 Blogger kasi response. .

Anum Author
September 12, 2013 at 11:52 AM

wow

Reply
Sheila Salim Author
September 13, 2013 at 11:50 AM

Assalamualaikum. good luck bro! insyallah kalau displin sikit. semua boleh jadi positif untuk kamu :)

Reply
September 17, 2013 at 2:07 PM

Kene disiplin....
Mr.JR pun gi gym nak kasi fit...
Tapi masalahnye pulak, dia susah nak disiplin sket sebab AJ ni kuat makan....
Hahahahhaha....
Bad influence pulak AJ ni...

Reply
Sofea Author
September 21, 2013 at 6:47 PM

Wee

Reply
Sofea Author
September 21, 2013 at 6:47 PM

Yeahh tq..

Reply
Sofea Author
September 21, 2013 at 6:48 PM

Tu laa pasal.. alkisah kena tambah meal setiap 3 jam

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...