Friday, September 13, 2013

Ohhh Ozil..

***

Sekitar bulan 6,7 dan awal bulan 8, Ivan Gazidis dan Arsene Wenger dikecam hebat oleh media dan peminat arsenal sendiri, atas memberi harapan besar untuk berbelanja besar pada musim baru ini.


Apatah lagi, meberitahu dunia bahawa mereka mampu mampu membeli dan membayar gaji pemain seperti Rooney.


Hari demi hari berlalu, media dan fan digembar gemburkan dengan berita Higuain bakal menjadi pemain arsenal. Ini semua kerana bapa beliau sendiri bawa memberi statement pada media.


Harapan.. harapan menjadi layuuuu - Hyper Act -Harapan

Harga Higuain dinaikan, Arsenal hanya membida £23m, tapi Napoli membida £34m


PencariaN demi pencarian diteruskan, tapi hanya 2 free player juga Arsenal dahulukan

Yaya Sanogo: Arsenal sign French Under-20 striker from Auxerre

Mathieu Flamini: Midfielder returns to Arsenal on free transfer


Yaya Sanago who?? aku tak kenal pun, ok abaikan

Flamini, bagi aku bagus, atas sebab kerajinan beliau diatas padang. Amat berguna jika player seperti Arteta injured dan Diaby yang sememangnya terkulai

***

Persembahan Arsenal ketika friendly di Asia amat memberangsangkan tapi apabila mengharungi piala Emirates, mereka gagal membuktikan sesuatu. Cuma friendly terakhir, mereka berjaya menundukkan Man City di Helsinki.

***

17 September 2013, Arsenal dikejutkan dengan kekalahan 3-1 ke atas Aston Villa di laman sendiri.


Perasaan Fans mula gelisah, dengan keadaan ramai player injured dan dijual. Board dan AW masih berdiam diri dan focus pada perlawanan Champions league. Baginya kekalnya team Arsenal di Champions league adalah faktor kehadiran pemain ke Arsenal.

Arsenal mula bangkit dan bersinar dengan ketejaman Giroud, keserasian beliau bersama Walcott dan kelincahan Ramsey mula membuka mata Fans, apabila Arsenal berjaya layak ke peringkat kumpulan setelah menewaskan Fenerbahce dan juga berjaya menewaskan Fulham di EPL. Jarak masa permainan sungguh ketat tapi mereka berjaya melakukannya dengan baik. 

Sebelum melabuh tirai "Transfer Window" spekulasi demi spekulasi dipaparkan oleh media. Akhir perlawanan North London Derby, AW memberi ayat "Maybe we’ll have a good surprise for you.” berserta dengan senyuman sinis.


***

Akhirnya, Arsenal berjaya mendapatkan pemain tengah Real Madrid, Mesut Ozil, setelah Bale sah menjadi milik Real Madrid.

Kini terbukti, Arsenal mampu berbelanja besar tanpa berhutang.




"Jaga cik Salmah"

Tak sabar aku nak tengok game hujung minggu nie

Wehuu

"Come on You Gunners"

***

4 Blogger kasi response. .

Unknown Author
September 13, 2013 at 3:32 PM

arsenal mungkin akan naik sikit. tapi tak boleh berharap sangat. ozil memang bagus. tapi takut xde chemistry sgt dgn player lain. papepun, kena tunggu match diorang dulu

Reply
Sheila Salim Author
September 18, 2013 at 3:34 PM

Assalamualaikum. heeeeeeee kalau bab bola, serahkan pada lelaki je. sheila give up. duk diam-diam belakang suami sambil tengok bola. tak paham selain jerit goal je. hahahahaha ;p

Reply
Sofea Author
September 21, 2013 at 6:52 PM

Take time..

Reply
Sofea Author
September 21, 2013 at 6:53 PM

Hehe biasa la..laki bab bola..memang no 1

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...