Monday, September 27, 2010

DiGi iPhone 4 Play

***

Aku sangat meminati muzik. Bagi aku muzik adalah pengubat dan teman pabila aku di dalam kereta mahupun di dalam bilik.

Baru baru ini, aku mengenali David Sides dari laman web youtube. Beliau seorang seniman yang berasal dari Riverside, California. Beliau sangat berbakat dalam bermain alat muzik piano terutamanya, sehinggakan muziknya dikenali sebagai D-sides dalam industri muzik tanahairnya. Kini, peminatnya mencecah 65 000 di seluruh dunia melalui laman web sosial Myspace dan juga Facebook.

Aku kagum dengan lagu Apologize dari kumpulan One Republic yang dimainkan oleh David Sides.



Jadi, aku berazam untuk cuba bermain seperti beliau, tapi dengan menggunakan iPhone (jika aku menang peraduan Nuffnang ni). Aku cuba mengkaji dan mencari aplikasi piano yang terbaik yang dicipta khas untuk iPhone ini.

Setelah menyelidik, aku berjaya mendapatkan satu aplikasi iPhone yang diberi nama Pianist. Ia adalah virtual piano atau dimelayukan dipanggil piano alam maya. Ia boleh diaplikasikan di dalam iPhone mahupun iPad. Jika menggunakan aplikasi ini. anda seolah oleh sedang bermain piano yang sebenar dengan bunyi dan sentuhan key dalam bentuk grafik 3D yang terdapat dalam aplikasi Pianist ini.

Ini membuak buak lagi perasaan aku untuk memiliki aplikasi Pianist di dalam iPhone 4 itu nanti.

Aku duduk di atas sofa, sambil senyum senyum lalu berangan seorang diri, "Alangkah gumbiranya hatiku kalau menang iPhone, mana tau lepas ni aku boleh jadi Maksim Malaysia".


Aplikasi Pianist didalam iPhone bersama lagu Apologize

***

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...