Friday, September 24, 2010

DiGi iPhone 4 Me

***



Aku kembali. Erti kata lain aku kembali bersama peraduan Nuffnang Digi For Me. Ayuh rakan rakan sekalian. Rezeki di tangan anda. Sebelum sebelum ini aku hanya mencuba nasib menyertai peraduan menonton wayang percuma yang dianjurkan oleh Nuffnang, tapi kali ini aku ingin mencuba nasib untuk memenangi iPhone 4.

Sekali lagi syarikat terbesar Apple mengeluarkan sebuah telefon bimbit terbaru yang diberi nama iPhone 4 dan kini dilancarkan oleh syarikat telekomunikasi Digi pada 24 Sept 2010. Wow, hari ini babe.

Aku tanpa segan silu memasuki laman web apple untuk memahami apa sebenarnya iPhone 4.

Antara ciri ciri yang terdapat dalam iPhone 4:

FaceTime - Ia adalah Video Call antara iPhone4 ke iPhone 4 atau ke iPod Touch yang baru melalui Wi Fi. Apa yang menarik IPhone 4 ini mempunyai kamera di hadapan dan belakang. Hebat bukan. Selepas ini Si Suami haruslah berjaga jaga, kerana Si Isteri sudah tentu senang Video Call jikalau anda pulang lewat ke rumah tak pun keluar outstation sampai berminggu minggu.

Retina Display - High Resolution terbaik pada dunia telefon bimbit buat masa sekarang. Ketajaman gambar, video, laman web dan juga text membuatkan anda akan terpesona menatap iPhone 4 pada setiap masa. Pasti mamat yang duduk sebelah anda di dalam LRT jeles melihat anda sedang asyik melayari internet, gambar dan video dengan paparan High Resolution yang ada pada iPhone 4.

Multitasking - Kalau ada seorang yang multitasking di tempat kerja, sudah tentu Boss anda akan sayang anda. Mana tidaknya, semua kerja anda boleh buat dalam satu masa. Jika ini benar, pengguna sudah tentu akan sayang pada iPhone 4. iPhone 4 memperkenalkan cara baru turun multitasking. Sekarang pengguna dapat menjalankan pelbagai aplikasi kegemaran pada satu masa tanpa melambatkan prestasi aplikasi. Kekuatan Multitasking ini dipengaruhi oleh kehebatan IOS 4 itu sendiri. (IOS 4 - The World Most Advanced Mobile Phone Operating System).

HD Video Recording and Editing - Rakam video dalam HD walaupun dalam keadaan kurang cahaya. Ini kerana pada iPhone 4 terdapat sensor pencahayaan belakang dan juga lampu LED. Selain itu pengguna iPhone 4 boleh mengedit dan membuat mini karya sendiri pada iPhone 4 dengan menggunakan aplikasi iMovie baru. Jangan rekod dan edit gambar yang bukan bukan sudah, mentang mentang iPhone 4 boleh rakam gambar dalam gelap. Hehehe..

5 Megapixel Camera With LED Light - Pengguna boleh mengambil gambar dengan menggunakan camera yang terdapat pada iPhone 4. Sensor dibahagian belakang iPhone ini dapat membantu pengguna untuk mengambil gambar Potrait atau Landskap walaupun dalam keadaan kurang pencahayaan.

Setelah meneliti setiap kehebatan yang terdapat dalam iPhone 4 ini membuatkan aku tertarik menulis blog dan menyertai peraduan ini.

Jadi tunggu apa lagi "DiGi iPhone 4 Me" pleaseeee......


* untuk maklumat terperinci tentang telefon bimbit ini sila klik iPhone 4

source : http://www.apple.com

***




2 Blogger kasi response. .

Wan Haffiz Author
September 25, 2010 at 2:05 AM

gud lark !

Reply
curigelap Author
September 30, 2010 at 4:10 PM

salam ziarah dari new blogger.. ayuh iPhone4

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...