Wednesday, April 28, 2010

Aku Batman

***





Sila pasang video ini sambil membaca entri. Memang layan..

Semenjak kebelakangan ini, hidup aku tak lari jauh dengan kehidupan seorang Batman. Kami bagai kembar tak seiras, berjalan seiringin dengan matlamat yang satu, iaitu bekerja di malam hari.

Bukan mudah untuk hidup di bandar Gotham City yang sentiasa gelap. Matahari pun jarang jarang Batman nampak, apatah lagi kakak Batman yang sebelah bilik. Pertukaran waktu shift kerja membuatkan Batman dan kakaknya susah nak bersosial, bergosip, mengumpat, dan macam macam lagi perkara yang buruk yang kitaorang suka buat. Tiada apa yang baiknya kalau hidup dalam bandar Gotham City ini.

Memang menarik kalau jadi Batman. Sebagai seorang Batman, memang susah hendak berdepan dengan masalah kesesakan lalu lintas. Otak Batman tak akan serabut, Batmobile Batman juga tidak mengalami pengurangan minyak yang mendadak ketika kesesakan lalulintas, tambahan pula minyak Batmobile di sara oleh kompeni dan tayar Michellin di sponsor oleh bapa Batman sendiri. Michael Schumacher mesti menyesal membawa jentera berpetrolkan minyak Petronas sedangkan Batmobile Batman ditaja sepenuhnya oleh Shell. Terima kasih kepada semua penaja yang sudi menghabiskan duit untuk Batman.

Berbalik pada jalan yang benar, memang seronok bila Batman memandu dalam keadaan jalan yang lengang. 3 lane itu milik Batman, kalau Batman nak meluncur "drift" ataupun nak buat donut pun boleh, tapi cuma Batman tak berapa nak tunjuk sangat skills tu, takut takut Tengku Djan marah.

Kadang kadang kerja Batman habis awal, kadang kadang habis lewat. Bahayanya kerja waktu malam ini kalau Batman balik dalam keadaan mengantuk bukan mabuk. Mengantuk dan Mabuk dua dua sama bahayanya. Kalau tak tahan tolong berhenti dan tidur dahulu di perhentian, stesyen minyak tak pun surau surau berdekatan. Ini melibatkan nyawa. No No No.. ini pernah terjadi pada Batman suatu ketika dahulu. Batmobile Batman terbabas ke dalam longkang.ketika pulang dari tugas. Adus memang tak macho langusng, Alhamdulillah Batman tidak mengalami apa apa kecerderaan. Kini Batman lebih berhati hati ketika memandu.

Waktu tidur Batman sudah tentu berpaksikan waktu San Jose. Ini bukan takat kompeni yang migrasi, Waktu tidur Batman turut migrasi. 3 Minggu berturut turut plak tu. Ini baru permulaan dan mungkin selepas ini perkara ini akan menjadi sebagai tugasan mutlak.

Walau apapun terjadi Batman nak pergi bercuti. Jumpa pada hari Jumaat untuk update terkini pasal migrasi Batman. Batman kau Hero ku.

***

3 Blogger kasi response. .

Fikri Rais Author
April 28, 2010 at 9:08 AM

Batman masuk longkang ngn hulk ke dulu? hehe

Reply
Iz Author
April 28, 2010 at 11:50 AM

byk lah batman ko...hehehhe

Reply
Sofea Author
April 29, 2010 at 4:42 PM

otteck45 : hehe kisah lama..

aiza : malam nie datang migrasi tau..

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...