Friday, April 16, 2010

Bermulanya aku..

***

Aku sebenarnya tertanya tanya apa itu dimenesi hati batu?? so aku pun google dan jumpa sambil berkata oh! dia rupanya. haha sejarah bermulanya seorang jurugambar. Ramai lagi otai otai jurugambar aku selongkar. Biasa la aku sentiasa membuat kajian, teliti hasil kerja mereka untuk dijadikan panduan aku nanti. Mereka ini hebat belaka. Aku kagum dengan mereka mereka ini.

Minat aku dalam bidang fotografi nie agak lama juga, sejak sekolah menengah lagi. Bapa aku memang memiliki SLR camera berjenama Minolta sejak dahulu lagi. "ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi". Kamera itu masih wujud dan bersemadi di dalam kotak kedap udara di biliknya. Aku pernah menggunakan kamera bapa aku itu di sekolah semasa rombongan ke terengganu dan cameron highland. Ketika itu aku hanya pengguna biasa. Kini aku sudah memiliki kamera DSLR sendiri yang di kongsi bersama kakak aku. Hakikatnya aku yang guna lebih tapi dia tak kisah.

Banyak lagi benda aku kena pelajari dan setiap minggu aku perlu mengasah mata aku kerana skills aku masih tumpul. Aku harap semangat aku takkan luntur walau apapun terjadi. Aku akan cuba sehingga aku capai matlamat aku.

Bermulanya aku dalam bidang fotogafi adalah disini : http://saedramadhan.fotopages.com/

Sejarah itu mengajar aku erti kehidupan. Kita boleh belajar dari sejarah dan kesalahan lampau demi memajukan diri kita. Semoga korang pun sukses dengan apa yang korang suka.

***





2 Blogger kasi response. .

Anonymous Author
April 16, 2010 at 11:35 AM

Good Luck 2 u saed.. I always pray 4 ur success and happiness...

Reply
Unknown Author
April 16, 2010 at 1:56 PM

asah bro jgn tak asah...

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...