Thursday, April 22, 2010

Siri Meremang Bulu Roma #2

***

Pada suatu malam, aku di paksa menemani tunangku di spital. Lumrah seorang perempuan yang sentiasa perlukan perhatian. Jadi aku dengan selamba dengan berbekalkan apa yang ada, aku teman dia.

Terima kasih kepada G-bum dan Qiah kerana sudi melawat kitaorang di spital. Tak kering gusi kitaorang berborak. Macam macam cerita keluar kalau kitaorang jumpa. Kalau tak anyam ketupat memang tak sah, diselit pula dengan cerita rahsia kerajaan dan "File yang Hilang".

Jam sudah menunjukkan pukul 9.30mlm. G-bum dan Qiah masing nak mengundurkan diri. Mereka tampak keletihan kerana datang melawat kitaorang selepas waktu kerja Kini, tinggallah kitaorang berdua bersama makcik kat sebelah yang tengah asma.

Seronok plak aku duduk kat spital nie. Aku dapat tegok cerita Adamaya, Asamaradana, Hotel Mania, Senario dan last sekali tengok Supernatural. Tengok cerita last tu dah siap terpejam pejam lagi mata aku. Jadi aku ambik keputusan untuk tutup je TV.

Sedar tak sedar aku dah pejam mata dan aku rasa jam belum lagi menunjukkan pukul 12 malam. Bilik kat spital kat situ memang gelap.

Sedap aku layan mimpi. Tiba tiba...

Aku tersedar.

Aku memandang ke arah tunangku.

Aku memanggilnya tapi suara aku tak lepas.

Aku cuba menggapainya tapi tangan tak sampai.

Aku seolah olah dihimpit macam nasi himpit.

Aku terus azan menggunakan hatiku lalu aku terus terlena.

***





Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...