Monday, March 25, 2013

Drift 2 Bukit dan Formula Satu

***

Aku dah janji dengan Hamilton
nak tengok dia race semalam.

Tapi,

Bini aku ajak drift kat 2 bukit.

Sian plak kat Wifey dan Fea.
Nak ghak depa jalan jalan ngan bapak diorang yang hensem nie.
So, I Follow je.

Semalam aku bawa diorang pergi Genting & Bukit Tinggi.
Saja layan cuaca sejuk.
Nak layan oversea,
Kena la kumpul duit.
Tak gitu kenkawan.

Papa, quand allons-nous à Paris?

Insyallah..

***

Masa aku drive naik 2 Bukit.
Aku terserempak dengan beberapa gang gang superbike.

Berdesup perginya...
Kona sana, kona sini.

Aku mula berseloroh dengan Wifey,

"Best ghak kalau I ada superbike,
Hujung minggu boleh layan kona,
pergi Genting, pergi Bukit Tinggi, pergi Cameroon"

Wifey pun balas,

"A'a, boleh la I tunggang belakang,
pakai legging, high boots,
bestnye.."

K fine niat pun dah tak betul.
Lupakan saja.

***

Bila dah boring,
Kitaorang turun, lalu ke IKEA
cari Karipap Ayam & Telur.

Bak kata pepatah
"Setinggi mana bukit aku pergi, akhirnya singgah ke IKEA jua."

***

Formula Satu

Pukul 6 petang,
Aku dengar berita perlumbaan kat Sepang dah tamat.
Vettel juara,
dan Hero F1 aku, Hamilton dapat no3.

Wah gitu..

Cuma ada 2 Highlight menarik pasal F1, Sepang semalam.

1st,
Hamilton salah masuk pitstop.
Dia masuk pitstop team lamanya.
Epic-Sengal

source: mirror.uk


2nd,
Pertarungan teammate antara Webber dan Vettel,
untuk merebut tempat pertama.
Sesungguhnya Vettel telah melanggar arahan pasukannya RedBull
Motif tidak dapat dikenal pasti??





Perebutan tempat ke-3 dan ke-4 juga berlaku,
antara Hamilton dan Nico untuk team Merc AMG Pert.
Walaupun Nico mahu berebut tempat ke-3,
tapi beliau terpaksa akur dengan arahan Team Manager,
lalu memberi laluan untuk Hamilton.

Ini semua team strategy.

Rindu aku nak main F1 Manager.
Last, aku main pc game keluaran EA, F1 Manager 2001.
Dah tiba masanya diorang bawa keluar game nie untuk season baru.

***

6 Blogger kasi response. .

March 25, 2013 at 3:15 PM

sian hamilton!

Reply
March 25, 2013 at 3:27 PM

Kalau Genting memang pilihan geng2 superbike/scram bagai....
AJ ade gak join kadang tu, tapi kitorang biasanya naik malam.... =D
Tapi kat Bukit Tinggi diorang tak bagi dah rider naik...
Dengar khabar ada kes.... Walahuallam....
Kelakar gila masa Hamilton salah masuk pit tu,.....
Dia ingatkan Mclaren lagi tu.....
Ikea jugak jadi pilihan ye... hehhehhe..

Reply
Nina Mads Author
March 25, 2013 at 3:54 PM

Wahhh.. dah lama pasang angan nk pegi bukit tunggi

Reply
Sofea Author
March 26, 2013 at 9:30 AM

hehe.. pergi je.. akceli...(no comment)

Reply
Sofea Author
March 26, 2013 at 9:31 AM

haha hamilton berangan la tew..

Reply
Sofea Author
March 26, 2013 at 9:33 AM

Pergh malam layan kabus
bukit tinggi macam sunyi je.. siang pun macam tak der orang sangat. mayb tak der hiburan kot kat sana.
Ada kes?? jeng jeng jeng

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...