Saturday, April 28, 2012

Oh My English

***

Speak Better English

Lets Improve



Bagi sesiapa yang nak amik chop, hati hati la lepas nie

Gunakan perkataan Stamp tau..


Bapa Alkisah suka buat lawak "Open" ni, tapi dalam versi melayu

contoh:

"Abah tolong buka lampu sat"


"p amik skru drive, baru boleh abah buka lampu"




Haha totally translate BM to English

Alkisah pun sama je,

contoh:

Colgate, Alkisah akan cakap Col-ga-te, cuba eja dalam bahasa melayu

sengalkan

dan

bila time kelas bahasa inggeris

nak tak nak kena cakap bahasa omputih

contoh:

"teacher, i want to throw small water"

tapi tu masa tadika

sekarang tak la bengap macam tu


Jom kita tengok setiap ahad, 10.00am di TVIQ

***

7 Blogger kasi response. .

Emma Author
April 28, 2012 at 1:49 PM

can u borrow me some money?
i dont get it, can u repeat again?
Ohh my English!!!
ho3... nice sharing... :)luv it...

Reply
Sis AI Author
April 28, 2012 at 2:14 PM

Hahahaha! Nk btulkan English org Malaysia la ni? Bguslah ni bro.. Lgpun, kita mmg dh biasa sgt guna bhasa rojak, smpai taktau erti sbenar dia..

Reply
Al Kisah Author
April 28, 2012 at 2:34 PM

emma: Alkisah suka chop. can you chop this letter for me..

sis al: haha tu la pasal.. alkisah pun tergolong ghak dengan org2 macam tu..

Reply
redlomo Author
April 28, 2012 at 8:58 PM

to much malaylish in malaysia.. turn to rojak...

Reply
Yumida Author
April 29, 2012 at 11:57 PM

ske tgk iklan ni lam tv...bgs iklan cmni..klo blh kasi byk lg...kurangkan iklan berbyr tu...kalo iklan cmni sronok tgk n dgr

Reply
May 1, 2012 at 1:12 PM

sweety pun suka chop.. haha..klakar..

Reply
Al Kisah Author
May 2, 2012 at 9:27 AM

redlomo: that y la bro

yumida: best kan.. alkisah pun suka.. ada pembelajaran kat situ..

sweet: you want chop??

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...