Tuesday, September 20, 2011

You Serang I Defend

***


Iwanski said :
aku yang sorang..
kau apa hal pandang-pandang..
ada hutang..?
aku tau laa, mati nanti bahaya tinggalkan hutang..


Alkisah said :
Hey "Aku yang sorang"
You Hensem, I pandang la
Mata I, apa ada hal
Bab mati itu kerja tuhan
Bab hutang, better You settle dulu


Iwanski said:
E eh, korang-korang..
sorang ngutip hutang,
sorang hati sonang,
yang aku sorang2 pikir hutang..
berjalan la aku sorang2..bile nampak ujie ku lari lintang-pukang..
lepak sorang2...mimpi pon sorang2..
kuat berangan sorang2...kuat jiwang pon sorang2..
sampai kesudah lah tak bayar hutang.

Alkisah said :
You ingat, You sorang pikir hutang
I pun ada hutang, takkan I beli rumah ngan kereta pakai cash
Confirm Income tax ngan SPRM kejar I
Better You jangan jalan sorang sorang
Lepak sorang sorang
Mimpi sorang sorang
Berangan sorang sorang
Jiwang sorang sorang

Sampai kesudah hutang bertambah
Baik You g kerja
Dapat gaji, settle skit skit hutang


Iwanski said :
Aku agak dah memang korang...
tapi, lantak laa wak ang..
buat ape aku nak berang binguang..
eh, bila pulak aku tau ckp minang..
suketi korang lerr..
buatla ape pun dgn sajak aku yang sorang,
kire aku jual la sajak tu utk langsai hutang..

aku tahu..
aku bukanlah orang berada..
aku juga bukanlah orang glamer..
dan aku bukanlah orang ternama..
aku hanya orang biasa..
sebab tu aku berhutang keliling pinggang...

Alkisah said :
Amboi like like you nak jual sajak
Yes
I pun bukan orang berada
dan bukan orang glamer
I pun orang biasa

Better You ada hutang keliling pinggang
Dari ada awek keliling pinggang, mau card credit you kena panggang


**Kurangkan berhutang**

***

7 Blogger kasi response. .

September 20, 2011 at 11:35 PM

sama sama kita elak hutang kecuali beli rumah dan kereta.hehe

Reply
Pondok Usang Author
September 21, 2011 at 10:09 AM

Haha.. terbaek bro... ujie mane ujie.. kerana beliau juge terlibat sama...

Reply
September 21, 2011 at 8:42 PM

very best entry!! :)
penuh dgn good values :)

Reply
Unknown Author
September 22, 2011 at 7:48 PM

entry ini mengingtkan sy tentang loan ptptn

Reply
Sofea Author
September 22, 2011 at 11:56 PM

echa: yes u r right.

iwanski: tu la ujie senyap je

farra: thanks.. saja main balas balas ngan iwanski

ezan: hehe i tak amik ptptn.. eh how ur kaki?

Reply
Pondok Usang Author
September 25, 2011 at 6:17 PM

ujie.. busy beb... bisnes women tuu... hehe... ko lama tak update.. mesti busy jaga baby je eh.. ehe..

Reply
Sofea Author
September 26, 2011 at 8:06 PM

iwanski: tau tak pa.. busy kerja, busy jaga baby.. i will update soon

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...