Wednesday, September 14, 2011

Aku Pun Sorang

***

Dua minggu aku dok sorang
Hidup sorang sorang
Buat apa apa pun sorang sorang

Makan sorang sorang
Minum sorang sorang
Nak makan bertiga, kena tunggu minggu depan la korang

Dua minggu aku dok sorang
Bangun pagi sorang sorang
Tido sorang sorang
Dah seminggu lebih aku tak tido dua orang
Lepas nie aku kena tido tiga orang

Minggu nie
Aku berjalan sorang sorang
Lepak sorang sorang
Main futsal sorang sorang belum pernah aku buat lagi
Masuk toilet sorang sorang itu biasa
takkan aku nak follow korang

Kelmarin aku sorang
Semalam aku sorang
Esok aku sorang
Tulat aku sorang

Sepertinya yang korang tahu
Aku bukan orang orang
Mahupun orang asli
Ataupun orang utan
Apatah lagi orang minyak
Tapi aku macam korang juga

Yes i know
Aku bukannya orang berada
Apatah lagi orang glamer
Mahupun orang ternama
Aku hanyalah orang biasa biasa aje dong

Aku yang sorang
Hanya untuk dua minggu ni je la korang
Lepas ni hidup aku bersama tiga orang

***

Korang semua

Amacam ok tak sajak aku

***

Idea asal dari

Iwanski - Aku Yang Sorang


***

11 Blogger kasi response. .

Anonymous Author
September 14, 2011 at 9:59 PM

Awesome

Reply
Pondok Usang Author
September 14, 2011 at 10:39 PM

haha... gempak...gempak... buat den terharu botul laa...boleh jadi mcm2 alkisah ini sajak..

Reply
Sofea Author
September 14, 2011 at 10:54 PM

taw tak pa.. good job iwanski

Reply
Pondok Usang Author
September 15, 2011 at 12:10 AM

visit my new post...jgn lupe komen..ahaks~!

Reply
Ujie Author
September 15, 2011 at 1:42 AM

Hhhha.. Tak pasal2 aku pon terlibat dlm ini pelem! Selamat berkenalan encik Al-Kisah! Ade aku kesah? Hiks..

Congrats dpt new baby. So nanti takla sunyi lg. Dah hidup bertiga org..:-)

Reply
hanaahmad Author
September 15, 2011 at 10:20 AM

nice~

Reply
Sofea Author
September 15, 2011 at 2:41 PM

ujie: haha macam mana ko tau tag line aku "ade aku kisah"

hana: keke thanks

Reply
Unknown Author
September 15, 2011 at 5:47 PM

oke sorang sorang sorang..byk prkataan ini..hahaha
hurmmm

aku di opis cakap sorang makan sorang..**tak sesuai jadi sajak..hahaha

Reply
Sofea Author
September 15, 2011 at 6:18 PM

Finaz: hehe ikut kreativiti, yang penting, jujur dengan apa yang you rasa bila sorang sorang, idea akan datang dengan sendirinya.

Reply
Pondok Usang Author
September 15, 2011 at 6:53 PM

ehem, ehem.. hai Finaz... abg pun sorang-sorang juge..hehe.. (selamber je selit kat blog org lain pastu pi mengurat...)

Reply
Sofea Author
September 15, 2011 at 11:17 PM

iwanski: hehe ngorat je kat mana mana pun takpa, sekali peluang itu ada.. keke

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...