Saturday, May 30, 2009

14 Jam

Ntah nie rekod ke tak aku pun tak tau. Hari khamis malam jumaat, aku rasa tak sempat nak malam pun, aku terus lena di ulit selimut. Bak kata orang dah kahwin, kalau balik awal dari opis petang tue atas sebab nak tido awal, maksud dia ada udang di sebalik mee. Tapi aku hanya ada letih dalam kepala otak. Berat mata memandang, berat lagi badan nak bangun. Berbekalkan donut yang sedap dan burger malaysia berisikan sambil ikan bilis, aku mengisi perut aku sebelum melabuhkan badan di kamar bahtera.

Aku separuh sedar bila kawanku mengajak untuk pergi makan, tapi aku jawab "tak nak". Sedar tak sedar, pukul 12 lebey aku terjaga. perghh layan juga. Aku lihat beberapa rakan aku masih tidak reti nak tido. Aku dahaga lalu aku meminum air. Keletihan membuat aku ke kamar semula, lalu aku tido. Tiba-tiba, lektrik plak takdak, suasana menjadi sedikit gamat tambah (+) sedikit kepanasan sama dengan (=) tak berapa boleh nak tido. Kawan-kawan aku kecoh, diorang pun check rumah jiran. Rupa-rupanya, jiran kitaorang pun tak der letrik. Tidak lama kemudian, letrik pun kembali dengan riangnya membekalkan kipas aku dengan tenaga bagi memudahkan kipas aku berpusing menyejukkan aku, lalu aku tido.

Akhirnya aku tersedar pukul 8 pagi. Aku bangun dan aku melihat jam lalu mengira dah berapa lama aku tido. Plus Minus 14 jam.

detik hatiku: wahh bestnye tido..

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...