Wednesday, May 27, 2009

Pecah Penjara

Berakhir la sudah siri pecah penjara, tak sangka cerita yang mula2 aku jeling2 dari jauh ke pc bob ni menjadi siri drama kegemaranku. Aku start tengok siri pecah penjara nie semenjak aku belajar dekat melaka sampai laa aku pindah belajar kat kl ni dan sampai aku dah bekerja nak setahun jagung. Tak sangka aku boleh layan cerita ni sejak scofield dari luar penjara masuk ke fox river nak selamatkan abangnya sampai laa diorang kuar penjara bersama-sama rakan mereka lari serata amerika hingga la masuk penjara panama dan kuar dari situ dan jadi agent company dan hanya semata-mata nak cari scylla (bukan restoran sila oh sila taww). Nak jadi kan cerita, semalam aku tekad tengok siri tue dari Musim4 Episod 19-Episod22 (kira one shot ar nie). Bayangkan aku tido pukul 4.30 pagi tadi, pergh.. selamba saja.. bangun pagi tadi pun macam nak tak nak, hidung pun rasa panas2 je. Walauapapun, siri pecah penjara nie tetap dihati aku ar, sedih plak tengok ending dia cam tue,tersentuh ghak laa hatiku yang comel nie. Aku rekemen laa korang semua tengok siri nie.

Antara part2 klimaks yang aku suka semalam:

Part Burrows bukan abg Scofield
Kristina: Burrows tu bukan abang hang, Mak Bapa dia kerja kat company juga tapi mati kat manila. Kami yang menjaganya.
Scofield: Ohhh tidak (sambil memengang kepala, sedih dan pening2), tapi Burrows telah jaga aku dari kecik, sekolahkan aku sampai aku jadi pandai cam nie. Bukan macam mak.


Script ini telah diterjemahkan dalam bahasa utara, ayat2 dia lebey kurang cam tue la.. sorry laa kalau ada salah dan silap, banyak lagi part2 best yang tak dapat diterjemahkan dalam blogs ini. Korang kena layan sendirik k..

Part yang tak der dalam siri Pecah Penjara
Scofield: Mak, Cek dah terlanjur.
Kristina: Dengan siapa?
Scofield: Sara mak.
Kristina: OOhh!! mak faham, mak dulu pun terlanjur dengan bapa hang juga.
Scofield terkesima lalu memeluk mak dia sambil nyanyi lagu "Terlanjur Cinta" nyanyian rossa feat pasha.



detik hatiku: siri apa plak aku nak layan lepas nie.




6 Blogger kasi response. .

May 27, 2009 at 3:25 PM

hahah! cool dialog of yours.
eh eh. orang lelaki mmg hantu cerita ni la.
aku xleh lyn ar ed.

Reply
Sofea Author
May 27, 2009 at 3:35 PM

best taw citer nie.. dia mengajar aku supaya berfikir walaupun dalam keadaan tersepit.

Reply
Unknown Author
May 27, 2009 at 11:45 PM

lepas ni siri pecah kace pecah gelas...

Reply
Sofea Author
May 28, 2009 at 12:47 AM

hehehe lepas baca harap balas..

Reply
May 29, 2009 at 5:36 PM

prison break - final break dh tgk lum? sara plak msk penjara. scofield mati dlm penjara nk kuarkan sara.

Reply
Sofea Author
May 29, 2009 at 8:07 PM

sure laa tengok babe.. shhhh jgn citer.. ada orang marah.. sbb ada orang tak tgk lagi.. hehehe

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...