Monday, June 23, 2014

Siri WC2014 - ceRoy out dan game penentuan


Roy Hodgson dilantik sebagai pengurus tetap ke-13 England pada 1 Mei 2012, sebulan dan sepuluh hari sebelum permulaan UEFA EURO 2012 berikutan perletakan jawatan Fabio Capello.

Pada EURO 2012, Hodgson membawa England ke peringkat suku akhir di mana mereka telah dikalahkan menerusi sepakan penalti. Di bawah pengendalian Roy, Three Lions meningkat ke tempt ketiga dalam FIFA / Coca-Cola Kedudukan Dunia, kedudukan tertinggi mereka kerana mereka telah diperkenalkan pada tahun 1992.

Pada 15 Oktober 2013, England menewaskan Poland 2-0 di Wembley dengan gol daripada Wayne Rooney dan Steven Gerrard untuk layak tanpa kalah untuk Brazil 2014. Hodgson berkata selepas perlawanan yang mencapai Piala Dunia adalah detik yang amat membanggakannya dalam bola sepak.



Malangnya, England kecundang diperingkat kumpulan tanpa mengumpul sebarang mata buat masa kini. Salah siapa semua ini? Bagi aku, para pemain skuad England hebat-hebat belaka. Ramai pemain dari kelab "berprestige" liverpool tapi masih gagal. Bila jatuh, ditimpa pula tangga, ini terjadi apabila top scorer EPL 2013/2014 dari skuad liverpool itu sendiri yang musnahkan skuad 3 singa itu.


***

Malam ini bermulalah perlawanan penentuan.

Group A - Brazil perlu menang untuk mengekalkan dipertama, manakala Mexico dan Croatia akan bermati-matian untuk layak ke peringkat seterusnya.

Group B - Jalan mudah buat Netherlands dan Chile yang sudah layak. 

Group C- Ruang masih terbuka buat Japan, Ivory Coast dan Greece.

Group D - Perlawanan penentuan diantara Italy da Uruguay untuk menduduki tempat ke-2.

Group E - Ecuador dan Switzerland masih mempunyai sinar harapan, nasib saja menanti mereka.

Group F- Peluang tipis buat Iran. Bola itu bulat, mungkin ada drama disebalik pertembungan dalam group ini.

Group G- Open game, macam macam boleh terjadi. Jangan Klinsman dan Joachim Low pakat bagi game seri sudah, terus sia sia game terakhir Portugal. Perlu diingat Klinsman tu warga Germanry 

Group H - Peluang dalam team team group ini juga masih ada, masih ada sinar cuma kena team mana gilap lebih cerah, team tu lah bakal layak.

***

4 Blogger kasi response. .

Unknown Author
June 25, 2014 at 7:59 AM

aku memang gembira gila bila England out..sebab hodgson memilih hampir separuh pemain Liverpool..England dengan Spain same je..Spain Barcelona..England Liverpool siap dengan jurulatih sekali..

Reply
Zila Zainal Author
June 25, 2014 at 1:54 PM

paling lost bila cite pasal bola :|

Reply
Sofea Author
July 9, 2014 at 12:11 PM

tau tak pa..

Reply
Sofea Author
July 9, 2014 at 12:12 PM

takpa baca hanya untuk pengetahuan

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...