Friday, December 20, 2013

Pelikat Pants - Sangat Awesome

***


Aku bukan terpengaruh beli Pelikat Pants atas sebab
ia dijual oleh Afdlin Shauki,
atau budget best nak tiru gaya artis pakai seluar nie.

Pertama kali aku tengok seluar ini di Super Spontan,
Johan yang suka pakai seluar ni,
Lepas tu, baru pelawak pelawak lain mempromosikannya.

MyWife tak suka Aku pakai seluar ni,
Sebab MyWife cakap aku kurus dan tinggi

"Cuba u tengok, Jeff ngan Nabil tak pernah pakai pun"

***

Kenapa aku beli Pelikat Pants?

Sebelum Pelikat Pants, aku suka pakai "seluar mekah"
Seluar yang selalu dipakai bersama jubah.
Bagi aku ianya selesa untuk beribadah dan sesuai dipakai dirumah.
Jadi dengan adanya Pelikat Pants,
ia boleh dijadikan sebagai pengganti kepada seluar jubah tersebut.

Kalau pakai kain pelikat, kena ikat proper jangan sampai terlucut, tak dak kocek untuk letak kunci mahupun handphone dan air intake besar sejuk sejuk angin masuk dari bawah kain.

Atleast, Pelikat Pants ada kocek dan bergetah dipinggang dan pergelangan kaki.
Sangat selesa dan sesuai dipakai semasa beribadah.

Thumbs Up
Pelikat Pants

***

Cara membelinya boleh rujuk http://ked.ai/bob/item/14335/pelikat-pants-malaysia-mainland

There are up to 4 Sizes and 3 Different Colour Tone you can choose from, there are as stated below

Size
I) 25-30 inches ( Size S )
II) 31-40 inches ( Size M )
III) 41-50 inches ( Size L )
IV) 51-60 inches ( Size XL )

Tone Color
I) Dark ( Gelap )
II) Light ( Cerah )
III) Happy ( Ceria )

Macam aku, prefer beli COD or mana mana booth yang diorang jual,
Puas hati boleh pilih corak dan size bagi customer yang pertama kali membelinya.
Size Pelikat bergantung size pinggang, Labuh/Panjang seluar adalah sama.

Selamat Mencuba Pelikat Pants..
XOXO

***

11 Blogger kasi response. .

Anonymous Author
December 20, 2013 at 10:20 AM

kadang kalau pakai kain pelikat rasa seriau, takut tersangkut kat mana2... aku beli lepas tengok dua orang kawan ofis (termasuk yang penjual) pakai. terus berkenan. lepas tu, aku kalau pergi surau pakai tshirt dengan kain pelikat, takde tempat nak simpan kunci moto. tapi benda ni ada poket. cuma bab harga tu yang buat aku sayang nak pakai buat basahan. hehehee...

Reply
Anum Author
December 20, 2013 at 11:01 AM

bagus kan senang

Reply
Sofea Author
December 20, 2013 at 11:29 AM

eh kawan hg ada jual ka.. bagus la.. nanti boleh aku order kat dia lagi satu..

Reply
Sofea Author
December 20, 2013 at 11:29 AM

senang sangat cik anum oi.. perempuan boleh beli yang batik pants

Reply
December 20, 2013 at 3:33 PM

sempoi je seluar ni kann. tgk artis2 pakai dlm super spontan kacak jugak.. haha

Reply
Sofea Author
December 20, 2013 at 4:41 PM

kacak... tq..

Reply
Anonymous Author
December 27, 2013 at 3:48 PM

http://seluarbatikseluarpelikat.blogspot.com/

Reply
Mama Gee Author
December 29, 2013 at 12:19 PM

kami ade menjual PELIKAT PANTS ...sila la jenguk ^_^

http://anakibushop.blogspot.com/

Reply
Mama Gee Author
December 29, 2013 at 12:20 PM

jenguk lah sini ^_^

http://anakibushop.blogspot.com/

Reply
Unknown Author
February 15, 2014 at 2:27 AM

Mmg puashati...ppuan pn bole pakai...batik pant pn ada..klu ada yg mencari n ingin menjual secara retail/dropship/borong dialu2kan...brand HOMEMADE BONDA...harga murah je..
sudi2 jengah http://miela77shoppe.blogspot.com/2014/02/pelikat-pants-seluar-mambang-harem-pant.html?m=1

Reply
Unknown Author
February 15, 2014 at 2:28 AM

Mmg puashati...ppuan pn bole pakai...batik pant pn ada..klu ada yg mencari n ingin menjual secara retail/dropship/borong dialu2kan...brand HOMEMADE BONDA...harga murah je..
sudi2 jengah http://miela77shoppe.blogspot.com/2014/02/pelikat-pants-seluar-mambang-harem-pant.html?m=1

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...