Thursday, December 8, 2011

Bergetah


***

Pada pagi yang hening, kedengaran burung berkicauan

Udara segar dapat disebut dari pokok pokok yang masih dibasahi embun pada deduan

yang menghijau

Tatkala itu manusia sedang sibuk bangun pagi untuk bergegas ke tempat kerja

Deruman bunyi enjin mencemari kicauan burung tadi

***

Hari ini

Alkisah cuti

Biasa la, kerja shift katakan

Alkisah bercadang untuk ke satu opis kerana ada urusan

Setibanya Alkisah disana

Alkisah beratur pendek

***

Pegawai: Ye Boleh saya bantu


Alkisah perhatikan jari jejari minah tu..


Alkisah: Ermm.. saya nak anta borang ni..


Lalu, pegawai itu memeriksa borang Alkisah.


Pegawai: Encik kena dapatkan saksi, kitaorang tak boleh jadi saksi

Alkisah: So macam mana nie?

Pegawai: Encik cari la ayah or sapa sapa untuk jadi saksi, just tulis dan sign sendiri pun tak pa.

Alkisah: Oh really..

Alkisah isi borang dan sign sendiri saja. Then Alkisah berjumpa kembali pegawai untuk

mengambil nombor sambil memerhati jari jemarinya

Alkisah duduk sambil menunggu no giliran.

***

Ting... 125

Oh yes my turn

***

Alkisah pergi ke kaunter

Tetiba

Pegawai yang kat kaunter pun pakai benda yang sama pada jari jemarinya.

Alkisah menyerahkan borang lalu pegawai itu menyemak dan memproses borang Alkisah

Alkisah pandang pandang juga kepada pegawai pegawai lain yang ada kat kaunter.

Ternyata semuanya sama.

Pelik tapi benar

Apa yang membuatkan Alkisah terkesima,

Alkisah tengok ada banyak benda tu dalam sebuah kotak kecil di atas meja pegawai tersebut


Pegawai: Encik borang encik dah selesai

Alkisah: Ok Thanks..


Alkisah bingkas bangun untuk beredar, tetapi hati rasa tak berapa nak sedap kalau tak tanya

Orang cakap tak tanya maka tak tahu kan

so Alkisah tanya




Alkisah: Ermm Kak.. Kenapa Akak pakai Kondom kat jari?



***

5 Blogger kasi response. .

December 8, 2011 at 1:38 AM

errr,

kisah benar ke ni?

Reply
hanaahmad Author
December 8, 2011 at 1:44 AM

hahaa. sungguh ka? depa takut kalau cap jari depa tertinggal kat apa2 borang kot?

Reply
December 8, 2011 at 1:47 AM

hahahaaa! lucu lah alkisah ni! :D kondom ke tu?

Reply
jelah Author
December 9, 2011 at 11:43 AM

mcm bkn kondom je...

Reply
Alkisah Author
December 10, 2011 at 6:21 PM

nurul: yup based on true story

hana: alkisah rasa senang untuk check bila borang tebal kot

eny & jelah: akceli benda tu adalah finger latex cots

"These finger coverings keep your fingertips clean and protected while working in pastel or charcoal, handling paper, hot glue, wax, cut glass, needles, and more.

Comfortable and durable. Use to protect your finger tips from cuts and paint, or to cover existing cuts and abrasions."

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...