Friday, June 19, 2009

Tenet

** Semalam**

Masalah tenet telah menjadi-jadi kat rumah aku. Ketensyenan aku bila pulang rumah, aku tak boleh menenet.

"Haishh tenet tak der plak, nak buat kerja pun susah" kata hatiku yang merungut kesangapan.

Aku pun dengan selamba call orang tenet. Lama ghak la orang tenet nie nak angkat, lepas beberapa minit kemudian baru diorang jawab. Lepas cakap problem apa semua, orang tenet suruh off modem 15 minit, lepas tue on balik. Prosedur tue aku dah follow, tapi tak jadi juga. Aku dah habaq p kat dia line tepon rumah ni yang problem dia tak caya. Tak pa la tunggu laa esok pagi.

**Hari Ini**

Settle kerja kat Brickfield tadi aku pulang rumah dengan senang hati sebab kerja dah selessai, tapi malam nie aku kena bertapa kat Cyberjaya plak.

Aku sampai ja kat rumah status modem aku dok terkebil-kebil. Apa lagi aku call orang tenet lagi, kali ni aku dah test line tepon nie memang tak hidup sebab tak dak dial tone. Selamat orang tenet nie ok skit sebab dia buka kes untuk aku buat rujukan. Lepas nie boleh laa aku nak menenet balik.

Nie salah satu contoh masalah tenet:



detik hatiku: nak menenet pun susah.


3 Blogger kasi response. .

Unknown Author
June 19, 2009 at 5:40 PM

apsal intenet rumah lu...rumah wa laju jer...

Reply
Sofea Author
June 19, 2009 at 6:14 PM

rumah lu ngan rumah wa bukan sama ka.. heheh g-bum balik sekarang. kita dah boleh menenet kat rumah dah..tengok ar sapa report.. wa juga report.. malam nie tenet slow skit.. ada migration.. lau lu tak leh nenet.. lu nenet je kat tempat lain..

Reply
ririehidayah Author
June 24, 2009 at 12:26 PM

hahhaha nenet2...ngek la...hikhikhikhik

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...