Monday, June 22, 2009

Aku Berdarah <....>

Pagi tadi aku g klinik nak tengok keputusan jenis darah aku. Jadi aku gembira sebab darah aku sama darah bapa aku, "Like Father Like Son"

Aku pun surfing kat tenet nie cari sifat-sifat orang darah <..........> . Ada yang betul, ada yang salah. Maka dengan itu aku highlight mengikut kaler.

Betul - aku dapat merasakanya.
Tak Betul - arghh tak caya.
Ermmm - tak sure, korang rasa macam mana.


"1. Orang yang bergolongan darah ini mudah tertarik terhadap sesuatu
2. Mereka juga cenderung mempunyai terlalu banyak kegemaran dan hobi. Kalau sedang suka dengan sesuatu biasanya mereka akan menumpukan penuh perhatan dan bersungguh-sungguh, namun cepat juga bosan.
3. Tapi biasanya mereka akan memilih mana yang lebih penting dari sekian banyak hal yang di kerjakannya.
4. Mereka cenderung ingin menjadi yang pertama dalam sesuatu hal. Dan biasanya mereka akan mengabaikan yang lain sekiranya sedang fokus dengan sesuatu perkara. Dengan kata lain, mereka tidak dapat melakukan banyak perkara dalam satu masa.
5. Dari luaran mereka kelihatan gembira, riang, bersemangat dan antusias. Namun sebenarnya sangat berbeza dengan dalaman dan diri mereka sebenarnya
6. Mereka boleh dikatakan sebagai orang yang tidak suka bergaul."
petikan diatas diambil dari :http://pijan.net

"Anda punyai tabiat keras kepala dan individualis, suka berterus terang tanpa memikirkan orang lain dan melakukan sesuatu dengan cara sendiri. Namun anda juga kreatif dan fleksibel, dan boleh beradaptasi dengan mudah terhadap segala situasi. Namun kelemahan yang anda miliki adalah cenderung terlalu mandiri yang boleh merugikan."
petikan diatas diambil dari :http://suhaimy.org

"Sempoi! Itulah ungkapan yang paling rapat dengan mu. Kamu lebih selesa dengan kesederhanaan. Dalam perhubungan pula kamu adalah individu yang terlalu jujur dan lebih gemar berterus terang dalam apa jua perkara. Dalam melaksanakan sesuatu tugasan yang diberikan, kamu lebih gemar melaksanakannya dengan cara kamu sendiri. Kamu adalah individu yang kreatif dan fleksibel, mudah bagi diri kamu untuk meletakkan diri sendiri dalam apa jua situasi mahupun kelompok golongan tertentu. Kamu adalah individu yang bijak bersosial. Namun ada kalanya sikap kamu yang gemar berdikari dan tidak gemar memintabantuan orang lain itu, mampu mendatangkan masalah buat diri mu dan sekali gusmemperlihatkan kelemahan pada diri sendiri. Kamu harus ingat bahawa, tidak semua perkara kita boleh menyelesaikannya secara bersendirian. "
petikan diatas diambil dari :http://sayang76.multiply.com


Alamak banyak hijau, memang confirm aku berdarah Jenis B+ iaitu orang Berdarah Bugis tak pun berdarah Belanda macam Van Persie.

Betul ke aku nie berdarah Bugis??
Aku pun tak berapa tau sangat sejauh mana kebenaran tue.

Bugis, asal dari Daeng mana??
Ermm aku selalu sebut Daeng Parani, hehe main belasah je aku nie, mampus kalau pakcik-pakcik aku tau. Sumber mana aku dapat pun tak tau.

Betul ke Daeng ni asal dari Lanun??
Like-like you je tanya cam tue, aku pun tak pasti. Tapi perangai aku ada ka macam captain jack sparrow. Kalau ada, ye la kot.

Apapun aku gembira dapat tau jenis darah aku.


detik hatiku: Budget darah B+ = Bugis, piraahh..



3 Blogger kasi response. .

Unknown Author
June 23, 2009 at 1:00 PM

siol...cek darah ni mesti kes nk kawin...xde len da ni...ko jgn nk cover2 la...hehe

Reply
Sofea Author
June 23, 2009 at 2:19 PM

Hahaha.. tu ar lu, ingat kawen je, aku ada training, dia nak jenis darah aku yang comel nie.

*Di ingatkan, ini bukan training kawen (kursus kawen).

Reply
Anonymous Author
October 29, 2009 at 12:10 PM

aku pon berdarah B+..aku org bugis jgk ke?

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...