Sunday, July 19, 2009

Dhubai

Suasana pagi yang terik, padang yang lapang, membuat aku tercari-cari air. Tibanya aku di lobby, aku terlihat ada satu vending machine. Tanpa berlengah lagi, aku mengeluarkan duit syiling lalu memasukkannya dalam vending machine itu. Berbagai jenis air terpapar di bahagian menu tetapi air cokelat menjadi pilihan hati ku.

Sedegup demi sedegup aku meminum air cokelat itu. Aku merasa lega dan terus bertenaga untuk bekerja. Langkah aku terus ke lif dengan bersemangat nak mulakan kerja.

** Beberapa Jam Kemudian**

Jam menunjukkan pukul 12 tengahari. Ada pula member aku menyahut.

Member: " Wei korang dah rasa ke belom?"


Aku: "Aku dah rasa, korang macam mana?"


Member: "Jom pekena nasi kambing"


Member-member lain sahut: "oraite"


Masing-masing cargas turun ke lobby lalu berkongsi kereta ke Al-Baraka tidak jauh dari opis kitaorang. Sampai saja disana aku terus meminta air barbican apple. Macam-macam menu ada kat situ dari makanan ringan sampai ke makanan yang berat. Pada mulanya aku berasa gentar untuk mencuba nasi kambing, kerana pernah sekali aku pekena kat SABA, aku terasa pening-pening. Itu semua bukan halangan buat aku untuk mengatakan tidak kepada nasi kambing. Apa yang penting kepuasan perut untuk hidangan tengah hari ku.

Lepas beberapa minit kemudian, Nasi Kambing bersama air barbican apple terhidang atas meja makan aku. Dengan lafaz bismillahirahmanirahim, aku memulakan suapan yang pertama. Pergh meleleh babe nasi dia bila dikunyah-kunyah bersama daging kambing yang lembut. Hanya tekak aku saja yang dapat merasakan kesedapannya. Hidangan ini membuat aku terlalai lalu baru aku perasan, rupanya dah abis pun makanan aku. Tak ku sangka, cepat juga aku makan atau aku ni yang terlalu lapar.

Sungguh menakjubkan suasana disini, dikelilingi dengan orang-orang dari benua Arab, merasa masakan mereka yang lazat dan dibanjiri dengan awek-awek berjubah dan mempunyai mata yang cantik membuat aku tergoda.

hidangan tengahariku

Rakan-rakan seperjuang yang memperjuangkan hak perut masing-masing.


detik hatiku: g-bum, aku pun makan nasi arab la hehe . entrynya disini

7 Blogger kasi response. .

July 20, 2009 at 5:04 PM

makan tak ajak

Reply
Saed Ramadhan Author
July 21, 2009 at 2:00 AM

jom nanti kita g, tak jauh..si-berjaya je..

Reply
July 23, 2009 at 7:49 PM

yeke kat dhubai??? mau join boleh ka??? saya suka makan nasi byk2 juga...whahahahahahahhah ;p

Reply
Saed Ramadhan Author
July 23, 2009 at 8:28 PM

hehe bukan dhubai la..si-berjaya je.. yela kita kan sepesyen.. jenis makan byk tapi badan still maintain.. caya la..

Reply
July 27, 2009 at 9:58 PM

yehahahaha...sal sokong tu encik ed..hahahah

Reply
Saed Ramadhan Author
July 28, 2009 at 12:50 AM

sokong2 tak diterima, sila belanja makan ye cik sal.

Reply
July 28, 2009 at 10:53 PM

nak mintak belanja makan sila mintak kat finance sal (Encik Tunangan saya) *wink*

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...