Sunday, July 19, 2009

Kebosanan dan Kesusilaan

Hari sabtu aku tak macam hari sabtu orang lain {alamak, macam ayat dalam blog pipiyapong plak} Aku peduli apa, janji kami se-Arsenal. Benda yang paling best dalam hidup aku adalah hari cuti.

Semenjak dah bekerjaya ni, pasaraya-pasaraya besar seperti Mid Valley, KLCC, Pavillion dan sebagainya jarang nampak aku. Hanya nampak aku adalah laptop, tv, berus gigi dan katil aku saja. Mungkin aku dah bosan dengan kehidupan zaman remaja aku. Sudah banyak sangat hiburan aku telah lalui. Kini telah tiba masanya aku buat transformasi.

Hari ni aku tidur senyenyak yang mungkin, sebab semalam aku menunaikan tanggungjawab aku sebagai seorang pekerja. Habis kerja dalam pukul 3 lebih dan lepas tu aku lepak minum dengan rakan sekerja di Bandar Tua a.k.a Old Town dekat siberjaya.

Aku sampai rumah dalam pukul 5 pagi, tapi member aku g-bum tak balik kerja lagi. "Uishh lagi hebat mamat nie bekerja" detik hatiku. Risau juga dibuatnya kalau apa-apa terjadi kat mamat nie, yela kerja dia check fiber kat tunnel LRT dari Ampang Park - Damai -KlCC. Malang tak berbau, tapi kalau orang kentut, sure bau menusuk hidung. Aku pun call dia.

Trurtt trutt , hek eleh bapa bosan ringtone dia..

Ed: "hello bum, tak abis kerja lagi ka, sudah-sudah laa kerja tue, aku pun dah sampai rumah nie"

Bum: "aku dah abis kerja la, nie dok opis main tenet"


Ciss, rupanya selamat juga dia. alhamdulillah. Aku pun beradu di atas kamar tidurku.

Kesedapan waktu tidur aku menjangkau hingga ke pukul 2 petang. Begitu nikmatnya waktu rehat aku sampai rasa nak berdarah hidung aku dibuatnya. Aku bangun, mengeliat sepam dua dan terus gi mandi. Sesudahnya aku mandi, aku lepak depan laptop sambil melayari internet.

Sedang aku melayari bahtera internet yang laju dari biasa ini, tiba-tiba kawan aku bob berkata " Ed ada Club Frenly kat astro, tapi team dia buh TBC". Aku dah agak dah. Ni sure team Malaysia lawan Man Utd. Selamat aku tak sokong Man Utd, kalau tak rugi duit aku. Tapi untung la Fans Man Utd dapat jumpa player kesayangan depa.

Rupa-rupanya betul ada LIVE kat astro. Dengan bersemangat wajar, hati kental bawa bersama bantal dan nawaitu nak sokong malaysia, aku pun berlabuh diri aku di depan t.v. Sasaran aku malaysia kena, tapi harapan aku malaysia main sepenuh hati.

Walaupun Malaysia ketinggalan 2-0 dengan Manchester Utd yang bermain ala-ala main tak main, tapi semangat juang malaysia terus berkobar-kobar macam main piala dunia. Hasilnya pemain Malaysia Amri Yahya berjaya menyamakan kedudukan.

{Malam ni sure ramai la orang request friend Amri Yahya dalam facebook. Alex Ferguson pun nak add dia. Korang semua bila lagi.}

Permainan hampir ke titisan peluh ketiak yang terakhir, akhirnya Malaysia tumpas dengan jaringan minit terakhir dari pemain baru mereka iaitu Owen.

Walaupunapapun tahniah Malaysia. Apsal Rajagopal tak masukkan Safee Sali main?. Kalau dia striker petang tadi sure game lagi best.

detik hatiku: g-bum lain kali jangan kutuk amri yahya. entrinya disini




3 Blogger kasi response. .

Unknown Author
July 19, 2009 at 11:52 AM

cis..cis...dan cis lagi...

Reply
Unknown Author
July 19, 2009 at 9:02 PM

zaman remaje da berlalu..now zaman pe ek? :p

Reply
Sofea Author
July 20, 2009 at 12:04 AM

zaman dewasa la.. hehe

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...