Monday, June 24, 2013

Je-re-bu

***


Welcome to Silent Hill.

Salam senin, sejak dua tiga hari lepas, aku rasa pernafasan aku, tidak seperti biasa.Jerebu tahun ini adalah paling teruk yang pernah ku alami semenjak hidup di dunia ni. Sesak nafas, selsema, muntah, pening dan pedih mata. Sungguh rasa tak selesa.

So far, ini cara aku atasinya:
1. Kena pakai topeng penutup mulut.
2. Tutup tingkap rumah.
3. Minum air masak sebanyak mungkin.
4. Kerap basuh muka.

Nasib baik aku cuti seminggu lebih, boleh la aku rest dan recover sakit ni. Rabu ni aku balik Pontian. Aku harap jerebu kat sana pulih secepat mungkin , sebabnya aku mahu hirup udara bersih sejuk kampung plak.

***





9 Blogger kasi response. .

Anum Author
June 24, 2013 at 11:30 AM

jaga kesihatan ok

Reply
June 24, 2013 at 12:03 PM

take care..

Reply
ieja amieja Author
June 24, 2013 at 12:51 PM

assalam..
selalu jengah kecni asyik x lps je ..x tau knp..baru ari dpt komen..btw t.ksh ye sudi jenguk ke umah sy w/p x dpt kunjungan balas..take care..tmpat sy pun jerebu teruk jgk..

Reply
Sofea Author
June 24, 2013 at 1:07 PM

Thanks cik anum

Reply
Sofea Author
June 24, 2013 at 1:08 PM

Thanks

Reply
Sofea Author
June 24, 2013 at 1:10 PM

Its ok.. aritu page I ada probs..tu la pakat2 la terkurung dlm rumah

Reply
ewanthology Author
June 24, 2013 at 10:15 PM

untunglahhh cuti, leh duk berehat kat umah :-)

Reply
June 24, 2013 at 11:58 PM

Jaga diri bro.

ada mana bro?

rumah area sepang ke?

Reply
Unknown Author
June 26, 2013 at 10:11 PM

kat area tempat sy pun teruk, semoga keadaan kembali pulih mcm biasa.amin

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...