Thursday, August 4, 2011

Kisah Ramadhan 2011 #1

***

Salam Ramadhan

***

Tahun 2009,

Alkisah sambut Ramadhan bersama rakan taulan di Kampung Baru.

Untuk mencari juadah berbuka puasa

Amat mudah dan banyak sekali

Just pilih dan bayar saja

***

Tahun 2010

Alkisah sambut Ramadhan bersama Akak dan kenkadang bersama tunang

Pada tahun itu

Alkisah banyak meng"explore" pasar Ramadhan sekitar

Kota Damansara & TTDI

Sama juga seperti di Kampung Baru

Macam macam juadah di jual di sana

***

Tahun 2011

Tahun nie Alkisah sambut bulan Ramadhan

bersama isteri dan baby didalam perut

Pada hari pertama Alkisah saja jalan jalan di pasar Ramadhan Bukit Jelutong

Pasar Ramadhan dia kecik je

Tak banyak choice

Tetapi semalam

Alkisah pergi Pasar Ramadhan depan Stadium Shah Alam

Pergh!!

Agak besar juga, senang parking

&

Ramai orang

Makanan kat sana tak payah cerita la

Macam macam nama ada

Just pilih dan plan saja nak makan apa

Tapi apa yang Alkisah tak tahan

Bila tengok Chicks Chicks kat sana

Walawey

Seksi seksi

Kulitnya tanned

Isi tembam tembam

Alkisah tengok Chicks tu tertonggek tongek

Pastu

Tergolek golek

Pergh mengiurkan

Nasib baik bini kat sebelah

Dugaan betui

Tapi kalau datang sekali lagi

Alkisah nak try la

Chicks nie

*




*




*




*




*

Ayam Golek

***

Serious tahun ini

Alkisah nak plan juadah berbuka posa macam tahun tahun lalu

untuk mengelakkan pembaziran berlaku

Alkisah akan membeli

Satu Heavy Meal

Satu kuih muih

***

Kadang kadang Alkisah jadi rambang mata

Semua nak beli

tapi

Bagi Alkisah senang saja

Kalau hari ini dah beli makanan tu

Esok Alkisah akan try benda lain plak

At least dapat merasa kan

***

7 Blogger kasi response. .

August 4, 2011 at 2:44 PM

kg baru jom..

Reply
Alkisah Author
August 4, 2011 at 5:02 PM

bila, jom?

Reply
EZAN IDMA Author
August 5, 2011 at 4:17 PM

ayam golek!!!!

Reply
Elie Lily Author
August 5, 2011 at 5:25 PM

bulan pose kali ni, elie kena tgk duit poket dulu b4 beli pape..takut bajet lari! hehhe

Reply
Alkisah Author
August 6, 2011 at 10:11 AM

ezan : ayam golek, pastu dia tonggek.. nyum2

elie lily: sila simpan skit untuk duit raya anak Alkisah ye..

Reply
nadiaburn Author
August 7, 2011 at 4:59 PM

hehehehe... mengidam ker? hihihi

Reply
Alkisah Author
August 7, 2011 at 11:59 PM

nadiaburn : lebey kurang ar.. besa laaa bulan posa..

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...