Friday, May 20, 2011

Hawaii 5 O

***

Hawaii 5 0 Dulu


Hawai 5 0 Sekarang



&

Lagu asal ini dinyanyikan oleh Sammy Davis Jr atas tajuk "You can count on me" dan Tune asal lagu ini dikompos oleh Morton Steven.



***

Korang layan tak Hawaii 5 0?





Alkisah semenjak dua menjak rajin plak nak tengok cerita dekat channel 701. Dikala boring tak tau nak buat apa apa kat rumah sambil menanti isteri pulang dari tempat kerja. Alkisah layan je cerita cerita bersiri kat channel tu.

Ok meh Alkisah cerita skit pasal Hawaii 5 0.

Hawaii 5 0 adalah sebuah drama bersiri yang menceritakan perihal kerja kerja polis di Hawaii. Tolong jangan samakan cerita Hawaii 5 0 dengan cerita drama bersiri Gerak Khas. Bagaikan langit dan bumi. Setiap Jabatan Polis ada kelebihannya tersendiri, cuma tahap keberanian polis wanita dalam cerita Gerak Khas untuk kerap berbikini di tepi pantai seperti cerita Hawaii 5 0 belum boleh diluluskan oleh FINAS.





Off topic sekejap "Alkisah heran, macam mana hantu kopek dalam cerita Kak Limah Balik Rumah tidak di'Censor'kan. Dah la ramai budak budak yang tengok cerita tu".

Ermm, Hebat mu Mamat Khalid, sampai ke Italy filem tu ditontonkan. Nasib baik kat sana diorang tak convert nama cerita tu jadi "Sister Limah Ghost Back Home". Walau apa pun, Mamat Khalid terbaek.

Back to the topic

Siri asal Hawaii 5 0 ini pernah ditayangkan pada 1968-1980. Ia dihasilkan oleh K/O Paper Product dan 101st Street Television dengan kerjasama CBS production.

Seperti cerita asal, Hawaii 5 0 2010, ia menceritakan sebuah unit elit negara yang dibentuk memerangi jenayah di sekitar Hawaii.

Berbeza dengan siri asal,

Siri baru memperkenalkan watak:

Lieutenant Commander Steve - seorang bekas Navy SEAL yang banyak menghabiskan waktu di Naval Intelligence Office.

Detective Danny - seorang Dectective di Honolulu Police Department (HPD), beliau dipindahkan dari Newark Police Department apabila bekas isteri dan anaknya berpindah ke Hawaii

Detective Chin Ho - adalah seorang bekas polis HPD dan salah seorang anak didik kepada ayah Steve.

Pegawai KonoKalakaua - adalah graduan dari HPD dan seorang peluncur air professional. WoOOowW. Beliau juga sepupu kepada Chin Ho. "Sahih join polis pakai cable nie". Walau apa pun Kono tetap cun.




Walawey

***

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...