Friday, May 20, 2011

Andaiku Pergi

***

Al-Fatihah kepada Blogger telordibasuh.blogspot.com

Inilah lumrah kehidupan manusia

Setiap yang Hidup musti akan Pergi

Bab kata pepatah KeretaMayat.blogspot.com

"Semua orang akan menjadi mayat

Anda tidak mampu mengubahnya"

Wohaa

***

Akceli,

Alkisah tak kenal sangat dengan blogger tu

Baru tadi Alkisah buka blognya

Follower bukan main ramai

Tapi itulah

Apa boleh buat, dah ketentuan Illahi

Hanya coretannya jadi kenangan

***

Haihs
Bila bermuhasabah diri tadi

Alkisah berfikir sendirian

Andainya Alkisah Pergi

Alkisah harap sangat anak / cucu / cicit Alkisah

akan baca blog nie

At least ada something

Diorang tahu pasal Alkisah

Wuhuu

***

Akhir kata dari Alkisah

"Sembahyanglah kamu, sebelum kamu disembahyangkan"

Sorry Band Hujan, Alkisah ubah skit lagu korang

Bila, aku sudah tiada
Simpan semua cerita ku
Jangan di tangis selalu

Mungkin, itu sementara
Bila jumpa pengganti ku
jangan di lupakan aku

Pagi itu indah seperti biasa
Tidur yang lena terhenti di sana
Layap kuyu masih tak terdaya
Bukalah tingkap mu
Curahkan cahaya…

Siapa yang sangka
Bila tiba masa kita
Untuk pergi selamanya

Takkan terduga
Jika saat ni
Tuhan tentukan
Aku lah orangnya

Gelak tawa tangisan yang hiba
Kenangan kita masa di dunia
Alangkah indahnya jika
Kita mampu hidup selamanya…

***

1 Blogger kasi response. .:

Zila Zainal Author
September 13, 2012 at 12:00 PM

sedihnya bunyi entry ni.. semoga kita sentiasa dipanjangkan umur dan hidup dalam redhaNya.. :)

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...