Saturday, November 13, 2010

Siri Meremang Bulu Roma #3

***

Kisah ini terjadi pada ahad lepas. Real tak tipu punya cerita.

Pada siang hari, aku rasa kurang sihat. Semenjak letusnya Gunung Berapi Merapi, aku rasa diri aku lemah badan, demam, batuk dan juga selsema secara tiba tiba. Aku rasa antibodi dalam tubuh badanku tidak cukup kuat untuk menggalas tugas harian aku sebagai manusia.

Tinggal beberapa minggu lagi aku akan bakal mendirikan masjid. Jadi aku perlu bersiap sedia melengkapkan diri aku dari segi fizikal dan mental.

Tunangku ingin melangsaikan hajatnya untuk membeli hantaran untukku. Jadi dari awal pagi lagi aku dengannya bertolak ke Kotaraya untuk membeli belah. Terbelah juga kad bank dia sebab beli barang hantaran sekali gus. Kami memilih untuk ke Sogo dan tiba di Sogo dalam pukul 9.50 pagi. Sogo pun tak buka lagi ketika itu, tetapi ramai juga orang sudah menanti di luar. Tak sangka betul. Korang pernah pergi Sogo masa dia buka pintu jam 10 pagi tak?. Special babe. Ada dua minah Sogo akan keluar berdiri di depan pintu Sogo sambil berkata " Selamat Datang ke pusat membeli belah Sogo, dan....." sambil tunduk ala ala pramugari jepun. Ada style la.. Respon Relaks Respek pada Sogo, menghargai pelanggan yang tiba awal. Arigto.

Proses pertama adalah membeli Perfume kemudian Belt dan akhir sekali baju. Selesai juga akhirnya, walaupun kitaorang dalam keadaan kurang sihat. Hantaran tetap diutamakan.

Aku kepenatan lalu, jadi aku pulang awal.

Sampai saja dirumah, aku merebahkan badanku di atas katil dan sekali gus terus di buai mimpi.

Aku tersedar bila kakak aku call, tanya aku "Elo, hang nak makan apa?, aku kat Vichuda".

Aku cuma cakap nasi goreng paprik, lantas aku melenakan diri semula.

Tiba tiba..

Aku dengar ada orang masuk dalam rumah. Kedengaran ia seolah olah jalan terhegeh hegeh ke depan pintu bilikku lalu ia membuka pintu sambil berkata,

"Hang ok tak? nasi ada kat dapuq". Rupanya kakak sudah pulang.

Aku bangun cuci muka dan terus ambil nasi dan makan. Aku hanya mampu makan suku daripada nasi goreng itu. Tampak jelas aku tiada selera untuk makan.

Aku minum segelas air dengan sebiji pil panadol lalu aku baring semula.

Aku cuba merehatkan mataku sambil memeluk bantal didadaku.

Tiba tiba..

Kedengaran angin meniup kencang.. tin kosong terperlanting di muka bumi dan aku dapat rasakan ada sesuatu masuk melalui tingkap bilikku.

Lalu aku rasa seperti bantal putih menutupi dahiku.

Aku cuba toleh ke tingkap tetapi tidak berjaya.

Aku cuba mengalihkan benda di atas kepalaku juga tidak berjaya.

Lantas aku azan sekuat hati ku.

Aku bersyukur ke hadrat illahi. Akhirnya aku pulih seperti biasa. Kedengaran kesayupan suara azan aku di telinga.

Nampaknya aku dihimpit lagi.



Tips # Jikalau terjadi pada anda, cuba tenang dan azan. Insyallah Allah akan membantu anda.


***

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...