Wednesday, January 13, 2010

Cahaya

***

Dahulu tumpul, kini aku punya masalah dengan cahaya. Cahaya memainkan peranan penting dalam hidup kita. Kalau kita tidak dapat cahaya secukupnya, tak mungkin kita dapat sesuatu itu dengan tajam.

Mungkin dengan cahaya yang sedia ada di luar sana memberi kemudahan bagi aku tetapi cahaya di dalam tak banyak membantu aku. Cubaan pertama pada tugas yang diberikan agak memeranjatkan ketika itu, aku ambil dengan sedaya upaya akan buatyang terbaek. Hasilnya agak mengecewakan aku selepas itu. Dengan ilmu yang belum cukup di dada, persoalanan demi persoalan timbul dalam kepala hotak aku mencari penyelesaian.

Cubaan kedua aku dibantu oleh dua orang otai yang mengajar aku serba serbi dalam ilmu pencahayaan. Alhamdulillah ilmu di dada bertambah sedikit. Memahami konsep adalah fasa pertama buat aku. Selepas ini cubaan demi cubaan harus aku lakukan. Konfigurasi manual harus kita fahami dengan bijak.

Cahaya dan Tajam adalah salah satu kombinasi terbaik bagi sesuatu yang cantik. Pelajari ilmu dengan minat yang mendalam.

***

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...