Monday, March 1, 2010

Pesanan Arwah Opah Am

Rare : pesanan opah aku

Tersentap aku membacanya. Ini adalah pesanan opah kepada wanchu aku. Ayat pertama aku baca terus terasa macam robin hood panah menusuk hati aku. Terbaek, aku membaca sambil hati aku menangis. Aku harap ia menjadi pedoman pada kita semua. Al-Fatihah.

aku cuba tulis balik apa yang opah aku tulis:

***

Amsalamiah Ashawdin
58 Jalan Perak

Wahai anak-anak ku, ingatlah pesanan ibu, bersopan santun, berpegang teguh dengan segala janji-janji, tetap kan iman, hasad dengki jangan sekali, hasad dengki itu ialah memakan segala-gala amalan kita yang baik, hingga menghancurkan menjadi kau abu umpama api memakan rumput yang kering. Ingatlah !!..

***

kalau aku salah tolong habaq mai la, aku gagal nak baca tulisan sambung-sambung nie.

Itu adalah cara orang dulu dulu pesan kat anak cucunya dengan tulisan sambung sambung. Aku harap anak cucu aku akan baca blog aku satu hari nanti supaya diorang tahu pesan Oyang diorang nie. Insyallah.

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...